به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شاه حسینی عصر روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده که با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سرسرای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آینده اشخاص از دوران کودکی رقم می خورد و دوران کودکی از نقش مهمی در شکل گیری شخصیت افراد برخوردار است.
وی با تاکید براینکه باید به فکر تقویت روحی و روان کودک باشیم، اظهار کرد: در گام نخست شناسایی چالش و سپس اولویت بندی کردن مشکلات پیش روی کودک ضرورت دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه یادآور شد، تنها یک نهاد و ارگان نمی تواند به مشکل و حقوق کودکان رسیدگی کند و همه ارگان ها با شناسایی ابعاد پیدا و پنهان باید در این مسیر حرکت کنند.
به گفته شاه حسینی، وجود سمن های فعال در حوزه زنان و خانواده موجب بررسی علمی تر و تخصصی تر امور مربوط به این قشر از افراد جامعه می شود.
در ادامه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرماشاه نیز با تاکید براینکه این سازمان به صورت تخصصی در رشد و پرورش کودکان نقش مهمی برعهده دارد، افزود: بیش از 292 مهد کودک و روستامهد در استان کرمانشاه وجود دارد.
مجتبی کوهی ادامه داد: 21 هزار نفر از این کودکان تحت یک برنامه غذایی مناسب در قالب اعطای یک وعده غذای گرم هستند.
وی از تامین بخشی از شهریه مهدهای کودک در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: از سوی دولت برای این کودکان یارانه پرداخت می شود و از سوی دیگر 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی در زمینه ارائه خدمات تخصصی و مشاوره حقوقی هستند.
وی با تاکید براینکه کودکان کار نیازمند توجه بیشتری هستند، اظهار داشت: در زمینه مسائل حقوقی کودکان بسیاری از مسائل مبهم است که باید تکلیف آن مشخص شود.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.