به گزارش خبرنگار ایرنا، مظفر الوندی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده که با حضور هیات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: 30 درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند.
وی با تاکید براینکه نوع نگاه به کودک باید تفاوت داشته باشد، گفت: تا هنگامی که نوع نگرش به کودک متفاوت نباشد در زمینه اصلاح برنامه ها به توفیق دست نخواهیم یافت.
مظفری در خصوص رویکرد اولیه برای اصلاح برنامه های تربیتی کودکان اظهار داشت: در رویکرد اولیه باید کودکان را صاحب حق بدانیم و از نگاه صدقه ای صرف و یا نگاه عاطفی صرف به آنها پرهیز کنیم.
دبیر هیات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: قبل از هراقدام باید منافع کودک لحاظ شود و رعایت مصلحت کودک در همه تصمیمات دادگاهی الزامی است.
الوندی با تاکید براینکه تمام اقدام های مربوط به کودک باید دانش بنیان باشد، اظهار کرد: برای رسیدگی به حقوق کودکان برنامه ای 10 ساله طراحی شده که برای نظارت و ارزیابی این برنامه پیشنهادی بهتر است از سمن ها استفاده شود.
الوندی ادامه داد: حقوق مربوط به کودک، آنقدر مهم است که 216 آیه قرآن کریم مستقیم و غیرمستقیم در این مورد اشاره دارد و حدود 60 موضوع فقهی به کودکان می پردازد.
این مسئول یادآور شد، ایران کشوری توسعه یافته است که باید حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهره مندی از امنیت اجتماعی و قضایی در آن تبلورعینی یابد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.