به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مرز سومار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت های مرز، تنها راه برون رفت گیلانغرب از وضعیت و مشکلات فعلی است.
وی اظهار داشت: بهسازی راه زله زرد به بازارچه سومار برای احداث خط ترانزیت کالا در دستور کار است و از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.
وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عملیات اجرایی مربوط به ساماندهی و بهسازی محوطه بازارچه سومار را از هفته آینده آغاز می کند.
استاندار کرمانشاه، بر لزوم ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی به منظور ارائه خدمات مورد نیاز به تجار در محل بازارچه سومار تاکید کرد.
بازوند، با اشاره به این که مسائل و مشکلات بازارچه های مرزی استان از ابتدای آغار مسئولیت وی رصد و بررسی می شد، گفت: باید به مرز سومار توجه ویژه ای داشته باشیم و به لحاظ سیر صعودی که صادرات کالا از این ین بازارچه داشت، مشکلات آن باید به سرعت رفع شود.
وی از برگزاری جلسه ای به منظور بررسی مشکلات موجود در بازارچه سومار در روز شنبه هفته آینده در استان خبرداد و گفت: تلاش می شود با رفع مشکلات فعلی ، زمینه ارتقای این بازراچه در بخش های مختلف را فراهم کنیم.
نمانیده عالی دولت در استان کرمانشاه، صادرات بیش از 400 هزار تن کالا به ارزش 390 میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون را از بازارچه سومار بسیار مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد.
بازوند افزود: با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته، زیرساخت های مورد نیاز بازارچه سومار با اولویت پیگیری می شود.
مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است.
بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب67 کیلومتر است.
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهیازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.