علیرضا رییسی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز خسروی از نظر زیرساختی به طور تقریبی مناسب است و کمبودهایی وجود دارد که با تلاش فرماندار قصرشیرین و استاندار کرمانشاه در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: برابر تمهیدات اتخاذ شده، خدمات پیشگیری و بهداشت درمان و اورژانس هر قسمت کار خود را در این مرز انجام می دهند.
وی گفت: امروز در جلسه ای با وزارت بهداشت عراق تفاهم نامه ای در حوزه پیشگیری و اورژانس امضا شد و کارها به خوبی پیش می رود.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: تعدادی از متخصصان استان کرمانشاه و سراسر کشور در حوزه بهداشت، بهداشت محیط و کنترل بیماری ها قرار است در قصرشیرین مستقر شوند و با کارشناسی های به عمل آمده آن چه که از نظر درمانی نیاز است به زائران خدمات ارائه شود.
رییسی افزود: مسئولیت ارائه خدمت به زائران در مرز بر عهده هلال احمر است و قرار شد تعدادی از متخصصان نیز به عراق اعزام شوند.
وی گفت: در حوزه سلامت آب، برق، غذا، بهداشت محیط، حوادث احتمالی و بیوتروریسم طرح جامعی تهیه و تدوین شده است تا مشکلات این بخش به حداقل کاهش یابد و خدمات مطلوبی به زائران حسینی ارائه شود.
وی اضافه کرد که مدیریت بیش از 6 برابر جمعیت فعلی شهرستان های مرزی بر عهده فرمانداران است تا این همایش به خوبی برگزار شود.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.