به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند احداث شرفشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از اقدام های انجام شده، وفاق و همدلی عوامل را برای تسریع در روند پیشرفت این طرح بسیار خوب ارزیابی کرد.
وی اظهارکرد: آب مهم ترین سرمایه این مناطق است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا با بسیج مردم و سرمایه گذاری در این بخش، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در این منطقه فراهم کرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به این که سد شرفشاه یک طرح تولیدی است، ابراز امیدواری کرد با بهره برداری به موقع از این طرح و ایجاد اشتغال، شعار تولید و اشتغال در این منطقه تحقق یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح سد شرفشاه گفت: عملیات اجرایی این سد هم اکنون 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال عملیات احداث سد به پایان می رسد.
کیاست امیریان، از آبگیری بدنه سد در آبان امسال خبر داد و اضافه کرد که همسو با اجرای این طرح قرار است که سه هزار و 55 هکتار از زمین های کشاورزی دیم سومار و نفت شهر از طریق شبکه های زیردست این سد به آبی تبدیل شود.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی عملیات احداث شبکه های پایین دست سد شرفشاه گیلانغرب را نیز 50 درصد اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه امروز به منظور بازدید از سد شرفشاه و بخش سومار وارد گیلانغرب شد.
عملیات اجرایی سد شرفشاه از سال 89 آغاز شد و دریاچه سد نیز در سطح 420 هکتار با قابلیت ذخیره سازی 131 میلیون متر مکعب پیش بینی شده است که با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز چهار هزار و 800 هکتار اراضی کشاورزی، آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود.
بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.