به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، حدود 600 مغازه در بازار روز و مناطق پل زنگنه، شهریارشهر، سنگ معدن و میدان مرتضی علی (ع) شهرستان اسلام آبادغرب وجود دارد که با بسته شدن ورودی خیابان شهید محمد منتظری با مشکلاتی مواجه شده اند.
آنگونه که کسبه و بازاریان می گویند؛ مسدود شدن خیابان شهید منتظری رکود بسیار بدی را بر بازار منطقه وارد کرده و درآمدشان به حداقل ممکن رسیده است.
کسبه این محدوده از مسئولان شهرستان نظیر نماینده مجلس، فرماندار، دادستان، شهرداری و ... می خواهند تا نسبت به بازگشایی خیابان شهید منتظری اقدام و اجازه ندهند تا کسبه محل بیشتر از این دچار ضرر و زیان شوند.

** بسته شدن خیابان شهید منتظری ضرر زیادی به کسبه بازار روز زده است
مسعود جلیلیان یکی از کسبه بازار روز اسلام آبادغرب است که در گفت و گو با ایرنا، گفت: بسته شدن خیابان شهید منتظری در چند روز گذشته ضرر زیادی به کسبه این محل زده است.
وی گفت: از زمانی که چهار راه میدان هدایت به سمت پل زنگنه و شهریار شهر به دلایل مختلف از جمله ترافیک بسته شده است، ما کاسبان و بازاریان خیابان شهید منتظری، دچار رکود زیادی در کسب و کار شده ایم.
جلیلیان ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم که نسبت به خواسته های کسبه و بازاریان این منطقه که واقعا به حق است و زندگیشان روی آن می چرخد توجه و نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.
این بازاری اسلام آبادی تصریح کرد: آقای فلاحت پیشه نماینده مردم شهرستان در مجلس نیز از محل مسدود شده بازدید میدانی داشت و ایشان نیز با کسبه هم عقیده بود که بستن این محدوده کار اشتباهی بوده است.
جلیلیان گفت: یکی از دلایل انسداد خیابان شهید منتظری کاهش حجم ترافیک و روان سازی این موضوع بود در حالی که وضعیت همچنان مانند قبل است و حتی در برخی ساعات شاهد افزایش گره های ترافیکی نیز بوده ایم به گونه ای که اکثر رانندگان و حتی مردم نیز نسبت به وضع موجود نارضایتی دارند.
وی یادآوری کرد: مسدود کردن خیابان شهید منتظری شرایط را برای کسبه محل بسیار سخت کرده و عملا باعث شده تا فروش اجناس به کمترین حد خود برسد.

** مسدود کردن خیابان شهید منتظری زندگی خانواده های زیادی را با مشکل مواجه می کند
اکبر فتاحی یکی دیگر از کسبه بازار روز اسلام آبادغرب نیز با بیان اینکه مسدود کردن خیابان شهید منتظری درآمد مغازه داران این محدوده را به کمتر از نصف کاهش داده است، گفت: با این شرایط زندگی خانواده های زیادی با مشکل مواجه می شود.
وی گفت: اسلام آبادغرب یکی از بیکارترین شهرهای ایران است و از مسئولان استان می خواهیم اجازه ندهند بیشتر از این رکود و کم درآمدی در شهرستان ایجاد شود.
فتاحی با بیان اینکه بسیاری از کسبه محل، مغازه هایشان استیجاری است و ماهانه مبلغ زیادی بابت کرایه به صاحب مغازه پرداخت می کنند، گفت: تا قبل از مسدود شدن خیابان شهید منتظری کسبه محل به سختی کرایه مغازه را تامین و مقداری را نیز هزینه زندگی خود می کردند، حال معلوم نیست با بسته شدن این خیابان چگونه قرار است درآمدی کسب و هم کرایه بپردازند و هم زندگی خود را اداره کنند.

** موضوع انسداد خیابان شهید منتظری در شورای ترافیک اسلام آبادغرب مطرح می شود
افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از طرح دوباره موضوع انسداد خیابان شهید محمد منتظری در شورای ترافیک شهرستان خبر داد.
وی با بیان اینکه این جلسه احتمالا در روزهای ابتدایی هفته آینده تشکیل می شود، گفت: مساله بسته شدن خیابان شهید منتظری دوباره بررسی و انشاالله تصمیمی اتخاذ خواهد شد که هیچ کس در آن ناراضی نباشد.
کریمی ادامه داد: سال گذشته و به دستور مرجع قضایی، خیابان شهید منتظری مسدود و پس از آن از شهرداری خواسته شد تا طرح جایگزین را ارائه کند و طرح نیز این گونه بود که میدان هدایت حذف و تبدیل به سه راهی شود و در ادامه نیز آن مسدود گردد.
فرماندار اسلام آبادغرب گفت: این موضوع در شورای ترافیک شهرستان مطرح و در نهایت به تصویب رسید که البته در ادامه با اعتراض های کسبه محل و بازار روز مواجه شدیم.
وی تصریح کرد: به دنبال اعتراض کسبه و بازاریان این منطقه، فرمانداری و دستگاه قضایی نظر مثبت خود را برای بررسی مجدد موضوع اعلام کردند تا در نهایت تصمیمی اتخاذ شود که کسبه نیز راضی باشند.
کریمی در پایان گفت: در جلسه آتی تصمیم نهایی اتخاد و دستگاه قضایی نیز اعلام کرده که از مصوبه مجدد شورای ترافیک حمایت و آن را عملیاتی خواهد کرد.
شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از 150 هزار نفر، دومین شهر پرجمعیت استان کرمانشاه است که در 55 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.