به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که فرآیند بازگشایی مرز خسروی و آماده شدن زیرساخت ها به مرحله حساسی رسیده است، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در این ایام با تلاشی مضاعف کار کنند.
وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی شهرستان و استان کرمانشاه پای کار هستند و استاندار نیز با تاکیدی که به موضوع اربعین حسینی دارد، اولویت کاری همه را در این روزها این امر مهم قرار داده است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که برای تقویت زیرساخت های موجود در مرز خسروی همه دستگاه ها با تمام توان پای کارند و کارکنان تمام دستگاه های دولتی در آماده باش هستند و ساعات کار اداری نیز تا 10 شب افزایش یافته است.
اکبری اظهارداشت: برای تقویت زیرساخت ها در مرز منذریه عراق نیز مشغول فعالیت هستیم تا شرایط برای رفاه زائران در آن سوی مرز نیز فراهم شود.
وی گفت: مسئولیت بخشی از جا به جایی زوار از منذریه تا عراق بر عهده ما است و با سفر معاون عمرانی وزیر کشور مقرر شد دستگاه های اتوبوس در آن سوی مرز مستقر شوند و کار جا به جایی و انتقال زوار تا بغداد انجام دهند.
وی با گلایه از عملکرد استان های معین گفت: این استان ها باید به زائران استان های خود امدادرسانی کنند از این رو باید زودتر مقدمه کار خود را در قصرشیرین فراهم کنند.
فرماندار قصرشیرین با تقدیر از تلاش تعدادی از نهادهایی که در ستاد اربعین فعال هستند، گفت: سپاه پاسداران اقدام های خوبی را در شهرستان برای استقرار موکب و کمک به امر تردد زوار انجام داده است.
وی گفت: انتظار داریم بقیه دستگاه های اجرای هم به خوبی پای کار باشند زیرا حجم کار برای تردد 500 هزار زائر بسیار زیاد است و هدف خدمت رسانی شایسته به زوار امام حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه کمک به ستاد اربعین اجر عظیمی دارد، افزود: برای خدمت رسانی بیشتر به زائران عتبات عالیات ستاد مردمی اربعین در شهرستان تشکیل شده تا مردم بتوانند کمک های خود را از طریق این ستاد به زوار انجام دهند.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.