به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افتتاح پروژه راه آهن کرمانشاه منوط به برطرف کردن چهار مشکل پیش روی آن است.
وی افزود: برای افتتاح پروژه انجام حدود 50 کیلومتر 'بالاست ریزی' طول ریل ها نیاز دارد که کارهای اجرایی آن در حال انجام است.
طبق دستورالعمل طراحی و نظارت بر روسازی راه آهن سریع السیر مصوب سال 1386، پس از عملیات ریل گذاری باید 'بالاست'(پاره سنگ) لازم تا سطح بالایی تراورس (ریل بند) بر روی خط پخش شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بعد از بالاست ریزی طول مسیر، باید دستگاه های زیرکوب وارد کار شوند که اکنون در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن این دستگاه ها هستیم.
دستگاه زیرکوب تمام خودکار، اقدام به متراکم کردن خط و محکم کردن بالاست زیر تراورس‌ها می کند و خط را در حدود 2 تـا سه و در نهایت هشت سانتیمتر بالا می آورد.
پس از زیرکوبی خط باید با اسـتفاده از 'پایدارساز'، نسبت به تثبیت و مانند مرحله قبل بالاآوری دوم خط اقدام کرد؛ این کار بین 6 تا هشت مرحله تکرار می شود.
به گفته بازوند، جوشکاری بین ریل های راه آهن کرمانشاه نیز تاکنون انجام نشده که باید هرچه زودتر انجام شود.
وی با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه به شارژ مالی نیاز دارد، گفت: به نظر نمی رسد که پروژه راه آهن با توجه به مشکلاتی که دارد تا پایان پاییز افتتاح شود.
بازوند اعلام کرد: دوشنبه هفته آیند معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور تعیین میزان بودجه و مشخص شدن وضعیت آن به کرمانشاه سفر خواهد کرد.
راه آهن یک خطه غرب کشور 605 کیلومتر طول دارد که از اراک آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.