به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این همایش به توهین و اتهام رییس جمهوری آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این سخنان باعث وحدت ملی در کشور شده که باید با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های عظیمی که داریم با علم تعمق بیشتری پیدا کند.
محمدابراهیم اعلمی آل آقا با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب پژوهشی، تحقیقاتی دانشگاه رازی در حوزه های مختلف شهری اظهار داشت: امروز بستر هم افزایی بین دانشگاه ها با مسئولان کاملا فراهم شده است.
وی با بیان اینکه حل مسایل شهری و توسعه و رشد شهر بدون مرجعیت علم امکان ندارد، افزود: دانشگاه رازی آمادگی کامل دارد با پژوهش، تحقیق و ارائه راهکارهای علمی به شهرداری و دیگر مسئولان از نظر فرهنگی و اجتماعی و ساختار شهری کمک کند.
اعلمی آل آقا در ادامه نقش مرجعیت علمی در نگاه مسئولان برای توسعه و پیشرفت شهری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار حیاتی و ضروری دانست و گفت: متاسفانه این نگاه مرجعیت به علم تا امروز از سوی برخی از مسئولان مغفول مانده است.

**با اعتماد سازی باید شهروندان را پای کار بیاوریم
شهردار کرمانشاه نیز در این همایش با بیان اینکه توسعه بدون حضور شهروندان موفقیت در عرصه های اجتماعی و اقتصادی امکان پذیر نیست، گفت: یکی از دلیل اصلی نبود توسعه در شهر کرمانشاه حضور نداشتن شهروندان پای کارهای شهری است.
آرش رضایی، اعتماد سازی را کلید هم افزایی مردم با شهرداری برشمرد و افزود: باید به کمک پژوهش های علمی برای حضور مردم پای کارها اعتماد سازی صورت بگیرد.
وی فرهنگ را یکی از عوامل اصلی توسعه متوازن شهری دانست و گفت: توسعه بدون رشد فرهنگ شهروندی اتفاق نمی افتد.
رضایی در ادامه حمایت کامل شهرداری را از پایانه نامه های دانشگاهی و پژوهش های علمی حوزه شهری اعلام کرد و گفت: الگوهای محلی با فرهنگ مختص این شهر باید مورد تجزیه و تحلیل های علمی قرار گیرد تا به الگوی بومی موفقی دست یابیم.
دبیر همایش ملی کرمانشاه هم بحران و مشکلات شهری کرمانشاه را بسیار جدی دانست و گفت: براساس داده های علمی اگر فکری به حال مدیریت شهری کرمانشاه نشود جمعیت شهرنشین استان به 87 درصد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه 70 مقاله علمی ازدانشگاه های کردستان، همدان و کرمانشاه به این همایش ارسال شده است گفت: حل بحران ها و مشکلات شهری کرمانشاه هدف و دغدغه اصلی نخبگان علمی و اجتماعی استان است.
فرهاد دانش نیا، با بیان اینکه سالیانه 77 هزار نفر از استان خارج می شوند، گفت: 70 درصد از آنها از نخبگان اقتصادی و علمی استان هستند که برای استان بسیار سرمایه بر و جبران ناپذیر است.
وی با بیان اینکه با وجود اینکه استان در زمینه های مختلف گردشگری، نفت و گاز، صنعت و معدن، تجارت و ترانزیت، کشاورزی و آب و هوا دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار عالی است ولی توسعه نیافته است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که نیم از آن در شهر کرمانشاه ساکن هستند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.