محمودرضا نیازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهره‌ برداران تجهیزات بازی صرف‌ نظر از اینکه این وسایل در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد (شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک بازی، استخر، رستوران و…)، مکلف هستند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی از اداره کل استاندارد کرمانشاه اقدام ‌نمایند.
وی افزود: به همین منظور نظارت بر مکان های سرپوشیده تفریحی در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته و در مکاتبات صورت گرفته با اتحادیه شرکت های خدماتی استان به واحدهای مورد نظر اخطار و ابلاغ شده تا نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی خود اقدام نمایند.
نیازی خاطرنشان کرد: در بازرسی های صورت گرفته 11 مکان تفریحی سرپوشیده کودکان فاقد تائیدیه های لازم اداره استاندارد بودند و اخطارهای لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد به آن ها داده شد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با بیان اینکه این طرح برای اولین بار است که به اجرا در می آید، گفت: بهره برداران مکان های تفریحی سرپوشیده تقریبا تا پایان آبان امسال فرصت دارند تا نسبت به اخذ تائیدیه های مورد نظر اقدام کنند.
وی ادامه داد: چنانچه این افراد ظرف مدت تعیین شده برای اخذ تایید ایمنی استاندارد اقدام ننمایند به مقامات قضایی معرفی و مکان تفریحی آن ها پلمپ خواهد شد.
نیازی همچنین افزود: طبق دستورالعمل، بهره برداران مکلف هستند گواهینامه ایمنی تجهیزات تفریحی صادر شده توسط این اداره کل را برای هر وسیله بازی در کنار آن نصب کنند.
وی در پایان به ضرورت ایمن سازی تجهیزات بازی کودکان اشاره و اظهار کرد: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطرآفرین بوده و چه بسا می توانند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود لذا از خانواده ها می خواهیم تا از بردن کودکان خود به مکان های تفریحی فاقد تائیدیه های اداره استاندارد خودداری کنند.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.