به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادسرای کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از محمدحسین صادقی اعلام کرد: دشمن همواره در پی خدشه به اساس ارزشهای اسلامی است و از شگردهای آنها، تلاش برای تحریف و القا شبهه در مبانی این ارزش ها است.
وی در ادامه از هیات های عزاداری خواست از ایجاد هرگونه مزاحمت و نارضایتی برای مردم از جمله؛ مسدود کردن معابر عمومی و ایجاد گره ترافیکی و بلند کردن صدای بلند گو که سبب آزار همسایگان می شود، پرهیز کنند.
صادقی با تاکید براینکه هیات های عزاداری باید برای ارتقا ضریب امنیت، هم افزایی و نظم مراسم ارتباط مستمری با نیروی انتظامی داشته باشند، افزود: هیات ها باید تمهیدات لازم را برای برقراری امنیت مساجد و حسینیه ها با توجه به حضور گسترده مردم داشته باشند.
وی همچنین به ممنوعیت آتش زدن خیمه ها، زنجیرزنی بانوان، پرهیز از تکیه بر شمایل ظاهری اهل بیت و لزوم حفظ حجاب و عفاف زنان و مردان در عزاداری ها تاکید کرد.
وی افزود: در انتخاب پیام های عاشورایی برای فضاسازی و تبلیغات محیطی باید دقت کرد مطابق با اهداف قیام سیدالشهدا باشد.
این مقام مسئول، محوریت قرار دادن روحانیت، تجلیل و تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم، قرائت قرآن، اقامه ی نماز جماعت بخصوص در ظهر روز عاشورا، بیان روایات و ذکر احکام شرعی را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در هیات های عزاداری باید مورد توجه قرار داد.
وی در ادامه با تاکید بر حفظ موارد ایمنی برای تامین برق مورد نیاز هیات ها گفت: انشعاب برق تنها برای هیات هایی خواهد بود که مجوز فعالیت خود را از مراجع رسمی دریافت کرده باشند.
وی با بیان اینکه فعالیت هیات ها نباید با ساعات استراحت مردم تلاقی پیدا کند، گفت: ایستگاه های صلواتی که نذورات جمع آوری می کنند باید کاملا ملاحظات امنیتی و بهداشتی را رعایت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، نهادینه شدن خدمتگزاری در عزاداری امام حسین (ع) و کسب تجربه عملی نوجوانان و کودکان در هیات ها را غنیمت شمرد و گفت: باید بخشی از برنامه های هیات ها به این آینده سازان اختصاص یابد.
مدعی العموم کرمانشاه در پایان به هیات های عزاداری توصیه کرد: از ظرفیت مناسب رسانه ها و فضای مجازی برای شکل گیری اجتماعات باشکوه، اقامه عزا و احیا عزاداری به سبک سنتی استفاده کنند.
3209/8066 دریافت کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.