حجت الاسلام حسن دوستیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مبلغ در 28 هیات مذهبی فعال این شهرستان به تبلیغ امور دینی و نشر ارزش های اسلامی و تشریح قیام و نهضت امام حسین (ع) می پردازند.
وی اظهار کرد: در بین مبلغان اعزامی، حافظ کل قرآن کریم نیز وجود دارد که در آیین های عزاداری هدف اصلی قیام و نهضت عاشورا را برای سوگواران و عزاداران حسینی تشریح می کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین بیان کرد: این تعداد از مبلغان که شامل روحانیان بومی، مستقر و غیربومی اعزامی از قم هستند، همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام، فعالیت خود را در مساجد و هیات های مذهبی شهری و روستایی آغاز کرده اند.
حجت الاسلام دوستیان افزود: از هیات های مذهبی فعال این شهرستان 20 هیات مختص برداران و هشت هیات نیز ویژه خواهران است.
وی، برگزاری کلاس های عقیدتی و گفتمان چهره به چهره برای دانش آموزان، تدریس قرآن و بیان احکام در میان بانوان و حضور در جلسات قرآنی را از جمله فعالیت های این مبلغان در ماه محرم الحرام عنوان کرد.
وی، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سئوالات و شبهات شرعی، گفتمان دینی، بیان احکام و معارف دین ، سخنرانی در خصوص فلسفه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش ، آسیب شناسی ماه محرم و همراهی با هیات های مذهبی مناطق را از مهم ترین وظیفه های مبلغان دینی در این ایام بیان کرد.
وی همچنین از اجرای برنامه های عزاداری شبانه ماه محرم در دهه نخست به صورت منظم و توسط هیات های مذهبی در شهرستان خبرداد و اضافه کرد که برنامه عزاداری هر شب با تلاوت قرآن و سخنرانی توسط روحانی در ساعت 20 و 30 دقیقه آغاز می شود و تا ساعت 23 پایان می یابد.
این مقام مسئول گفت: در روزهای نهم و دهم محرم نیز هیات های عزاداری ساعت 9 صبح به بعد به اجرای برنامه عزاداری در سطح شهرستان می پردازند که پایان بخش برنامه عزاداری، اقامه نماز ظهر و عصر است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.