به گزارش خبرنگار ایرنا، اسداله رازنی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس و افتتاح آموزشگاه استعدادهای درخشان (فرزانگان) ناحیه یک کرمانشاه افزود: این روزها ما سه مناسبت مهم داریم، اول اینکه وارد ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده ایم و دیگر مناسبتها آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید است.
وی اضافه کرد: 37 سال قبل دشمن بعثی با پشتیبانی نظام استکبار جهانی قصد نابودی نظام و به ذلت کشاندن ملت ما را داشتند که با رشادتهای مردم و رهبری داهیانه امام راحل ناکام ماندند، در دوران دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز در کل کشور، و 572 شهید از دانش آموزان استان این پیروزی را رقم زدند که به روحشان درود می فرستیم.
وی با بیان اینکه مسیر سعادت فردی و اجتماعی بشر از مسیر آموزش و پرورش می گذرد، گفت: سعادت بدون دانش، علم و تلاش و کوشش بر شانه کسی نخواهد نشست.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: امروز مربیان و معلمان ما طبق شاخصها حقیقتا بهترین افراد فرهیخته کشور هستند که با وجود شرایط نه چندان مطلوب در این کسوت به آموزش فرزندان ملت اهتمام دارند.
رازانی اضافه کرد: در 38 سال گذشته همواره تلاش دولت و نظام براین بوده است که امکانات آموزشی را به دورترین نقاط کشور ببرد که هیچ یک از فرزندان این ملت از آموزش و پرورش بی بهره نباشند.
وی گفت: نبوغ و استعداد برای پیشرفت به تنهایی کافی نیست و تمام نوابغی که در تاریخ ماندگار شده اند علاوه بر نبوغ، در سایه کوشش و پشتکار خود به مدارج بالا رسیده اند.
وی اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده 95 درصد از کسانی که موفق شده اند در جهان تحول ایجاد کنند براساس کوششان بوده است و دانش آموزان مستعد ما باید خودباوری داشته باشند، چرا که طبق مبانی دینی ما خداوند ما را برای جانشینی خود در زمین آفریده است.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۳۵ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۴۶ کلاس درس و با بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد.
326 هزار دانش آموز استان کرمانشاه امروز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
چهار هزار و 600 مدرسه در سطح استان کرمانشاه پذیرای دانش آموزان و همچنین بیش از 29 هزار فرهنگی و معلم خواهد بود.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.