به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیست و هفتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار کرمانشاه و در سرسرای جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، موضوع سرقت نام تجاری واحدها و برندهای معتبر در حوزه تولید نان برنجی در دستور کار قرار گرفت.
در این جلسه صاحبان 2 واحد تولیدی صفایی و شکرریز با بیان اینکه سرقت نام تجاری واحد تولیدی آن ها، مشکلاتی را ایجاد کرده از مسئولان خواستند تا قاطعانه با این موارد برخورد کنند.
این افراد با بیان اینکه متاسفانه تعدادی واحدهای گمنام و بی نام و نشان در سطح استان با نام تجاری آن ها در حال فعالیت و تولید نان برنجی به عنوان سوغاتی اصلی کرمانشاه هستند، یادآوری کردند ادامه این رویه ضربه های جبران ناپذیری را می تواند وارد کند.
صاحبان واحدهای صفایی و شکرریز گفتند: این دسته از واحدها با سوء استفاده از نام تجاری آن ها، اقدام به تولید محصولات بی کیفیت و غیراستاندارد کرده که هم زیان های چشمگیری را متوجه واحدهای اصلی می کند و هم ممکن است برای مصرف کنندگان و بخصوص مسافران و گردشگران مشکلات بهداشتی ایجاد کند.
آن ها ادامه دادند: بارها با دستگاه قضایی راجع به این مشکلات صحبت شده و حتی برخوردارهایی نیز با متخلفان صورت گرفته اما موقتی بوده و پس از چند ماه دوباره شاهد فعالیت واحدهای سودجو با نام تجاری خود بوده ایم در حالی که هیچ ارتباطی با ما ندارد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این جلسه بر برخورد با متخلفانی که از نام واحدهای تولیدی شاخص استان سوء استفاده می کنند، تاکید کرد و گفت: تاکنون چند مرحله با این واحدها برخورد شده است.
شهرام لرستانی افزود: سعی می شود با هماهنگی دادستان کرمانشاه، شعبه ویژه ای در دادسرا برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

** اتاق اصناف در اعطای مجوز به واحدهای تولیدی سخت گیری بیشتری به خرج دهد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه نیز در این نشست، از اتاق اصناف خواست تا در اعطای مجوز به واحدهای تولیدی بخصوص نظیر نان برنجی که سوغات استان محسوب می شود، سخت گیری بیشتری بعمل آورد.
رضا رحیمی گفت: سوء استفاده از نام واحدهای تولیدی در بخش نان برنجی آسیب هایی را به بخش گردشگری وارد می کند و تولید محصولات بی کیفیت در این زمینه اعتماد مسافران و گردشگران را از بین می برد.
وی همچنین خواستار ورود سازمان تعزیرات حکومتی به بحث تخلف واحدها شد و گفت: باید با جدیت مقابل چنین واحدهایی ایستاد و اجازه سوء استفاده را از آن ها گرفت.

** انتقال نمایشگاه های اتومبیل به شهرک صنعتی زاگرس
دستور کار دیگر گفتگوی دولت با بخش خصوصی، انتقال نمایشگاه های اتومبیل به شهرک صنعتی زاگرس بود که در این خصوص نیز مسئولان به بحث و بررسی پرداختند.
کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون 284 واحد صنفی در حوزه اتومبیل فعالیت می کنند، گفت: اقداماتی برای انتقال این واحدها به شهرک صنعتی زاگرس انجام گرفته و زمینی به مساحت 50 هکتار برای واگذاری جانمایی شده است.
وی افزود: برای هر واحد صنفی حوزه اتومبیل 2 هزار متر زمین درنظر گرفته شده و تاکنون یکصد واحد برای انتقال به شهرک زاگرس اعلام آمادگی کرده اند.
کاشفی ادامه داد: ابتدا قیمت اعلام شده زمین توسط شرکت شهرک ها برای هر متر 570 هزار ریال تعیین گردید اما براساس دستور آقای یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، هر متر زمین باید با قیمت متری 270 هزار ریال واگذار شود.

** انتقال واحدهای صنف میوه و تره بار و آجیل و خشکبار به مکان جدید
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه از انتقال واحدهای صنف میوه و تره بار و آجیل و خشکبار به مکان جدید واقع در روستای 'توه لطیف' در نزدیکی پلیس راه خسروی (جاده اسلام آبادغرب) خبر داد و گفت: انجام این کار مزایای زیادی از جمله کاهش بار ترافیکی شهر خواهد داشت.
رحیمی معاون استاندار نیز با بیان اینکه انتقال و جابه جایی واحدهای تولیدی صنف اتومبیل، میوه و تره بار و آجیل و خشکبار دارای مزایایی است؛ گفت: کاهش بار ترافیکی، سامان بخشیدن به وضعیت این اصناف و دسترسی آسان به محصول مورد نیاز از جمله آن هاست.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.