به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سومین کارگروه گردشگری استان کرمانشاه در سال جاری روز پنجشنبه با حضور استاندار در سرسرای تدبیر استانداری تشکیل جلسه داد و 2 طرح کریدور بیستون - طاق بستان و شهر گردشگری کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه طرح کریدور بیستون - طاق بستان در دولت یازدهم جان دوباره ای گرفت، گفت: اجرای این طرح یکی از اولویت های اصلی سازمان میراث فرهنگی و مجموعه مدیریتی استان است و با جدیت اجرا می شود.
جلیل بالایی، رویکرد نظام سیاسی و برنامه ریزی کشور به مقوله گردشگری را در دولت یازدهم رویکردی حمایتی دانست و افزود: یکی از نمودهای این حمایت افزایش منابع اعتباری اداره کل میراث فرهنگی استان به نسبت سال های گذشته است.
او بدون اشاره به رقم اعتبارات امسال این اداره کل گفت: اعتبارات امسال استان 80 درصد افزایش یافته و این نشان می دهد که مسئولان نظام برنامه ریزی توجه جدی به این بخش دارند.
وی گردشگری را از محورهای توسعه استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: علاوه بر ساماندهی طاق بستان و بیستون، پروژه های زیادی هم در مسیر بین این 2 اثر در حال اجراست که می توان به ساماندهی ورودی میدان امام (ره) کرمانشاه، ایجاد فضای سبز در مسیر، طراحی ساماندهی تقاطع سه راهی هرسین و ساماندهی ورودی بیستون اشاره کرد.
به گفته او طول مسیر کریدور بیستون - طاق بستان 30 کیلومتر است.
مشاور طرح کریدور بیستون - کرمانشاه نیز با جزئیات کامل به تشریح این پروژه پرداخت و گفت: تمام ملاحظات در تهیه و تدوین این طرح دیده شده و از انتقادات و پیشنهادات اعضای کارگروه برای غنی کردن طرح هم استقبال می کنیم.
در ادامه این جلسه همچنین طرح شهر گردشگری کرمانشاه هم توسط مشاور طرح تشریح شد که هدف از اجرای آن را اقتصادی کردن شهر کرمانشاه و افزایش سطح درآمد مردم عنوان کرد و گفت: در این طرح ایجاد مراکز فرهنگی، تفریحی در شهر پیشنهاد شده است.
به گفته داود ندیم، در اجرای این طرح شعار 'کرمانشاه دوست دار شماست' به عنوان شعار جهانی شهر کرمانشاه انتخاب شده و پیشنهاد داده ایم که در این شهر رویدادهای ملی ، جهانی و برند محور، فروش جهانی صنایع دستی، برگزاری تورهای info، ایجاد دفاتر آژانس های بین االمللی برگزار و ایجاد شود.
استاندار کرمانشاه در جمع بندی این 2 طرح از حمایت کامل دولت از توسعه و تقویت بخش گردشگری به عنوان یکی از اولویت ها نام برد و گفت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه است و استانداری از هرگونه تلاش برای تقویت و توسعه این بخش حمایت می کند.
اسداله رازانی افزود: ایجاد کریدور بیستون - طاق بستان در افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان تاثیر زیادی دارد و می خواهیم این موضوع با جدیت دنبال شود.
او به اجرای طرح شهر گردشگری کرمانشاه نیز اشاره کرد واز آن به عنوان طرح جالب وابتکاری نام برد و افزود: مطالعات انجام شده برای طرح برندینگ شهری توسط شهرداری کرمانشاه، ایده های متعدد و طرح های ارزشمند و ‌جالبی برای توسعه شهر دارد.
وی دستور تشکیل ستاد ساماندهی ورودی شهرهای استان را در این جلسه داد و خواستار تشکیل فوری جلسات این ستاد و ساماندهی این ورودی ها شد.
در این جلسه مقرر شد در جلسه ای تخصصی با حضور صاحب نظران حوزه های معماری و شهرسازی و اقتصاد شهری طرح شهر گردشگری کرمانشاه مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.
استان کرمانشاه با حدود 2 میلیون جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2 هزار 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
تنها اثر جهانی استان کرمانشاه کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.