محمودرضا نیازی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: فرآورده های گلاب (با نام تجاری زهاب و نوبهار رود)، نمک (با نام تجاری شفا)، قند و شکر (با نام تجاری شبیب) به علت فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد وهمچنین فرآورده شکر (با نام تجاری احتشام) به علت نداشتن نشانه گذاری استاندارد در گشت مشترک با اتاق اصناف از سطح بازار جمع ‌آوری شد.
وی گفت: این کار در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای غیر استاندارد و فاقد کیفیت انجام شده است.
او همچنین از انجام سه هزار و 400 مورد بازرسی در طرح کنترل بازار استان از ابتدای سال جاری، خبر داد و گفت: این بازرسی ها در قالب طرح طاها بوده است.
مدیر کل استاندارد کرمانشاه در ادامه افزود: در بازرسی های صورت گرفته بیش از 2 هزار کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد بود شناسایی و لیست کالاها به اتاق اصناف استان اعلام تا نسبت به توقیف این کالاها اقدام نمایند.
وی اظهار کرد: طبق تبصره 3 ماده 59 قانون نظام صنفی کشور، عرضه و نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.
نیازی ادامه داد: تمام واحدهای تولید کننده محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه 10001517، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف کنندگان اعلام می شود.
او از مردم خواست در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.