آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر 34 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد به خاطر جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: در روزگاری که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و از لحاظ قدرت و تجهیزات دفاعی شرایط مطلوبی نداشت دشمنان کشور همپیمان شدند تا انقلاب نوپای ایران را ساقط کنند.
آیت الله علما افزود: در چنین شرایطی بود که شهدای عزیز که عمدتا نیز در سنین ابتدایی جوانی قرار داشتند به فرمان امام راحل (ره) لبیک گفته و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهدا با خدا معامله کردند و بدون شک هر انسانی با خدا معامله کند چیزی جز پیروزی و عاقبت بخیری نصیبش نمی شود.
وی تصریح کرد: شهدا راه سعادت و عزتمندی را به ما نشان دادند و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر این شهدای والامقام نشان می دهد که آن ها پیام شهیدان را درک کرده و دنباله رو راه آنان هستند.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: امروز شهر کرمانشاه معطر به حضور شهدای عزیزی شد که جان پاک خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند.
وی در پایان با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا گفت: این حضور درس های زیادی برای دشمنان و بدخواهان انقلاب و اسلام دارد و به آن ها می فهماند که مردم با تمام وجود ادامه دهنده راه شهدا در راستای دفاع از ارزش های انقلاب هستند.
مراسم تشییع پیکر مطهر 34 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (9 شهریور) از میدان آیت الله کاشانی به سمت مسجد جامع کرمانشاه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده های شهدا برگزار شد.
پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق نفت شهر، سومار و قصرشیرین استان کرمانشاه تفحص شده اند، برای شناسایی و تحویل به خانواده هایشان به تهران فرستاده شدند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.