به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز پنجشنبه (9 شهریور) کرمانشاه حال و هوایی دیگر داشت، روزی که قرار بود 34 پرستوی خونین بال به مهمانی مردم شهری بروند که در هشت سال دفاع مقدس مرزداران امینی برای کشور و انقلاب بودند.
مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حالی که قرار بود از ساعت 10 صبح از میدان آیت الله کاشانی به سمت مسجد جامع آغاز شود، بسیاری از مردم از همان ساعات ابتدایی صبح در محل قرار با شهدا حضور پیدا کرده بودند.
با نزدیک شدن به ساعت 10 صبح رفته رفته بر خیل جمیعت افزوده شد و مادران شهیدی را می توانستی ببینی که با چشمانی اشکبار و به نیابت از مادران شهدا به استقبال لاله های گلگون کفن این سرزمین آمده بودند.
مادرانی نیز بودند که پس از 30 سال چشم انتظاری، فرزندان شهیدشان را در بین این 34 پرستوی خونین بال جستجو می کردند، آمده بودند تا شاید همرزمان فرزندشان خبری از لاله خونینشان آورده باشند.
امروز مسیر خیابان آیت الله کاشانی تا مسجد جامع مملو از عشق بود و قدرشناسی به بزرگمردانی که جان دادند تا دشمن در حسرت یک وجب از خاک میهن بماند.
همه آمده بودند، از پیرو و جوان بگیر تا زن و مرد و دختر و پسر، امروز همه آمدند تا قدرشناسی خود را از سربازان سرافراز اسلام اعلام کنند.
در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس علاوه بر عموم مردم، بسیاری از مسئولان و مدیران استان نیز در کنار سایرین برای استقبال از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس آمده بودند تا اعلام کنند قدردان زحمات و رشادت های آنان هستند.
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اسداله رازانی استاندار، ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، حجت الاسلام حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی، امیر آریانفر فرمانده ارتش در غرب کشور و بسیاری دیگر از مدیران و مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح در مراسم حضور داشتند.
پیکر مطهر 34 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق نفت شهر، سومار و قصرشیرین در استان کرمانشااه تفحص شده اند، برای شناسایی و تحویل به خانواده هایشان قرار است، امروز به تهران اعزام شوند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.