نادر پرور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته و برای اجرای مرحله اول مبارزه با این بیماری جذب کرده ایم.
وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری ها و دانشگاه علوم پزشکی طرح مقابله با بیماری تب مالت در کانون های آلوده انسانی در سطح استان انجام شده و تاکنون بیش از یک هزار راس دام آلوده شناسایی و از گله حذف شده اند و غرامت این دام ها نیز به صاحبان آنها پرداخت شده است.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه اضافه کرد: با این اقدام دامدار دچار ضرر و زیان نمی شود و در نهایت کانونهای آلوده تب مالت را از وجود این بیماری خطرناک پاکسازی می کنیم.
پرور اظهار داشت: تا پایان شهریور تمام این شش میلیارد ریال جذب می شود و پیگیر هستیم تا باقیمانده این اعتبار که بیش از 47 میلیارد ریال است جذب کنیم و مکان هایی که سطح آلودگی کمتری دارند نیز در دستور کار قرار می گیرند.
وی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز گفت: این بیمای یکی از بیماری های بسیار خطرناک و قابل انتقال از دام به انسان است و مقابله با این بیماری با همکاری مراکز بهداشت در دستور کار است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین اقدام، مقابله با تکثیر و اضافه شدن کنه ها است که با سمپاشی بدن دام ها و جایگاه های نگهداری دام ها اقدام های بسیار خوبی انجام شده است.
پرور افزود: مقابله با کشتارهای غیرمجاز از جمله مهمترین اقدام هایی است که باید انجام شود و اقدام اساسی که در تمام دنیا رعایت می شود رعایت پیش سرد قبل از مصرف گوشت است که در کشتارگاه صنعتی دام بیستون این مهم را انجام دادیم.
وی گفت: بیماری های ویروسی مانند 'آی پی ان، وی اچ اس و آی اچ ان' بیماری های خطرناک حوزه آبزی پروری هستند که به طور منظم همکاران دامپزشکی با همکاری پرورش دهنده ها، مزارع پرورش ماهی را مراقبت، پایش و کنترل می کنند و ضرورت دارد پرورش دهنده ها در این برهه زمانی همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای حفظ و حراست از سرمایه های دامی وظایف متعددی را بر عهده داریم، افزود: در استان بیش از سه میلیون راس دام سبک و 250 هزار راس دام سنگین، بالغ بر 250 هزار کندوی سنتی و مدرن زنبور عسل، 15 هزار تن تولیدات آبزی پروری و 20 میلیون قطعه جوجه ریزی طیور در هر دوره از سرمایه های دامی استان است.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.