به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله جدید طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط نیروهای کلانتری طاق بستان و با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه از ظهر دوشنبه کلید خورد.
هدف اول 'کامران سیسرگ'(سوسک) متهم معروف بود که پرونده سیاهی در زمینه فروش مواد مخدر، شرارت و تجاوز به عنف دارد اما گویا متهم از آمدن پلیس بو برده بود زیرا تمام مواد جاسازی شده داخل خانه را منتقل کرده و در رفته بود.
خانه ای در محدوده پل ولایت به دوربین مدار بسته تجهیز بود تا هرگونه ترددی از نظر متهم دور نماند.
هرچند ماموران نیروی انتظامی موفق به کشف چیزی در منزل او نشدند اما خانه او را با حکم قضایی پلمپ و به نفع دولت مصادره کردند.
البته گویا این تنها خانه کامران سوسک نبود چرا که در پاکسازی خانه های بعدی مشخص شد که آنها هم یا متعلق به او هستند یا تحت نظر متهم اقدام به توزیع و فروش مواد مخدر می کنند.
در ادامه عملیات که با همکاری خوب برخی اهالی محل و اطلاعات آنها انجام شد، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد که بسته بندی و آماده فروش بودند.
کامران سوسک که گویا در محل حضور داشت و از دور در حال رصد اوضاع بود، به کمک برخی اهالی شناسایی شد و در یک غافلگیری و تعقیب و گریزی کوتاه به دام ماموران ناجا افتاد.
وقتی اهالی محل دستبند قانون را بر دستان متهم دیدند، کمی از ترس‌شان ریخت و شروع به افشاگری درباره اتهاماتش کردند؛ فروش مواد مخدر، شرارت و تجاوز به عنف برخی از اتهاماتی بودند که به گفته همسایگان رنج دیده کامران، بارها از سوی او تکرار شده بود و کسی جرات پیگیری نداشت.
آنها ابراز امیدواری کردند که متهم دیگر به این محله برنگردد و دستگاه قضایی با قاطعیت با او برخورد کند.
در این محدود سه متهم دیگر هم دستگیر شدند و هفت خانه نیز تعطیل و به نفع دولت مصادره شد.

** کبوترهای «موادبَر» در دام پلیس
عملیات پلیس در محله 'مراد حاصل' ادامه یافت و در آنجا نیز سه خانه تعطیل شد اما ظاهرا موادفروشان قبل از آمدن پلیس همه جا را آب و جارو کرده بودند چون نه متهمی در دام افتاد و نه موادی گیر پلیس آمد.
در این محله اما اتفاق جالبی افتاد و پلیس کرمانشاه به شیوه جدیدی از توزیع مواد مخدر برخورد کرد؛ کبوترهای 'موادبر'.
مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که فرد موادفروش مواد مخدر را در بسته های تعبیه شده، به پای این کبوترهای آموزش‌دیده می بست تا توسط آنها به مکان مورد نظر در کرمانشاه منتقل شود.
قنادی افزود: همه کبوترهای موادبر که حدود 100 عدد هستند، توسط نیروی انتظامی توقیف شدند.
این نخستین بار است که در استان کرمانشاه از کبوتر برای توزیع مواد مخدر استفاده می شود.

** به شدت نیازمند همکاری مردم هستیم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: برخورد قاطع، قانونمند و مستمر نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی با عرضه و توزیع کنندگان مواد مخدر به ویژه خرده فروشان که دغدغه و مطالبه شهروندان است، به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
سرهنگ حسین براری افزود: پاکسازی محلات با همکاری شهروندان جزء اولویت های نیروی انتظامی است و در طرح امروز نیز یکی از عوامل توزیع کننده مواد مخدر که سابقه شرارت و جرایم متعدد داشت، با اشراف خوب اطلاعاتی همکاران بنده شناسایی و پاتوق ها و محل های مجردی او برای توزیع مواد مخدر تعطیل شد.
او تاکید کرد که نیروی انتظامی به شدت نیازمند همکاری مردم در مبارزه با مواد مخدر است که شهروندان می‌توانند در راستای این همکاری با شماره 128 یا خط جدید مبارزه با مواد مخدر به شماره 38234190 به صورت شبانه روزی تماس بگیرند و اطلاعات خود را درباره توزیع کنندگان مواد مخدر در اختیار پلیس قرار دهند.
او وعده داد که مردم کرمانشاه در آینده شاهد قاطعیت بیشتری از نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در زمینه مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر باشند.
سرهنگ برابری درباره ضعف های طرح پاکسازی مناطق آلوده هم به ایرنا گفت: هر اقدام عملیاتی پلیس توسط کارشناسان بررسی و عیب یابی می شود در ماموریت های بعدی رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت جزء اولویت های پلیس قرار دارد.

** وعده نماینده دادستان به مردم
بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه نیز اظهار داشت: در پی نارضایتی شدید مردمی و مزاحمت های مکرر عوامل و توزیع کنندگان مواد مخدر برای شهروندان، اجرای ماده 13 قانون مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌های محل در دستور کار قرار دارد و عملیات امروز هم پس از چهار پنج ماه کار اطلاعاتی صورت گرفت.
به گفته 'علی اشرف تیموری' همه مکان ها پس از بازرسی اولیه تعطیل و پرونده آنها برای ضبط مکان به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود.
او افزود:‌ پس از پاکسازی، مرحله بعدی ناامن سازی محلات برای توزیع کنندگان مواد مخدر خواهد بود و قطعا حاشیه های شهر کرمانشاه دیگر مکان امنی برای موادفروشان نیست.
تیموری تاکید کرد که طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع ‌آوری توزیع‌کنندگان مواد مخدر یک طرح دائمی است و تعطیل بردار نیست.
او همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شهروندان کرمانشاهی اطمینان خاطر داد که هرگونه همکاری آنها با پلیس و دستگاه قضایی برای برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر هیچ عواقبی در پی نخواهد داشت و با حمایت و تقدیر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مواجه می شود.
نماینده دادستانی از شهروندان خواست اطلاعات خود را در این زمینه به پلیس مبارزه با مواد مخدر یا شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه انتقال دهند.
بنابر اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سال 95 حدود 2 تن و 300 کیلو مواد مخدر در استان کشف و هشت هزار نفر در این رابطه دستگیر شدند که این آمار در چهار ماهه نخست سال 96 با رشد 177 درصدی کشفیات و دستگیری 2200 نفر همراه بوده است.
اعتیاد یکی از دغدغه های مهم مردم استان است و بنابر اعلام دادستانی کرمانشاه، رتبه استان در این آسیب اجتماعی بین هفت استان اول کشور است.
طبق آمار سال 1390 استان کرمانشاه 50 تا 55 هزار معتاد دارد اما آمار غیررسمی بیشتر از این رقم است.
7444/3033خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.