اکبر سنجابی روز دوشنبه با شرکت در میزگرد دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قصرشیرین با تبریک گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این اعتبار در بخش های مختلف درمانی ، کشاورزی ، راهسازی ، عمران روستایی ، آموزش و پرورش ، فرهنگی و عمران شهری هزینه شده است.

** جذب 400 میلیارد ریالی اعتبار برای اجرای طرح های بهداشتی درمانی
فرماندار سرپل ذهاب گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یکی از طرح های موفق، اجرای طرح تحول نظام سلامت است که با این اقدام هزینه های درمانی بیماران کاهش و شاخص های بهداشتی در این شهرستان افزایش یافته است.
سنجابی افزود: در چهار سال گذشته 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در سرپل ذهاب سرمایه گذاری شد که از قبل آن فضای بیمارستانی، پایگاه های بهداشتی و خدمات درمانی ارتقا یافت.
وی اظهارداشت: در این راستا کادر تخصصی درمانی در مراکز درمانی سرپل ذهاب نیز خدمات مطلوبی به بیماران ارائه کرده و تلاش برای جذب پزشکان متخصص در برخی رشته های دیگر در دستور کار است.

** تبدیل 20 هزار هکتار زمین دیم به آبی از محل اجرای طرح سامانه گرمسیری
وی بیان کرد: اجرای طرح بزرگ آبیاری سامانه گرمسیری یکی از اقدام های ارزنده ای است که در دولت تدبیر و امید عملیاتی شد که اعتبار مورد نیاز آن با فرمان رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی کشور برداشت و تامین شده است.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی سرپل ذهاب خواهیم بود بگونه ای که 20 هزار هکتار از زمین های دیم به آبی تبدیل می شود.
سنجابی گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان برای کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی، به ایجاد صنایع تبدیلی در گذشته توجه نشده بود که یکی از هدف گذاری ها در آینده نزدیک تحقق این مهم است.
وی افزود: سرپل ذهاب هم اکنون با در اختیار داشتن 2 و نیم درصد از زمین های کشاورزی کرمانشاه، 11 درصد تولیدات این بخش در استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و همین امر عامل مهمی برای تشویق سرمایه گذاران نسبت به احداث صنایع تبدیلی در این شهرستان است.
وی ایجاد صنایع تبدیلی و رونق بخش کشاورزی را گامی مهم برای ایجاد تولید و اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد.
این مقام مسئول گفت: هم اکنون 32 نوع محصولات کشاورزی در سرپل ذهاب تولید و روانه بازار مصرف می شود که برخی از آن از جمله آلوچه پیران ، انجیر ریجاب و گندم در زمره کالاهای صادراتی هستند.
سنجای اظهار کرد: با توجه به اقلیم ، شرایط آب و هوایی و خاک بسیار حاصلخیز ، کشت چغندرقند و پنبه در زمین های کشاورزی سرپل ذهاب در دستور کار است که اجرای این طرح در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید موثر است.

** توجه به ظرفیت گردشگری سرپل ذهاب
فرماندار سرپل ذهاب گفت: این شهرستان با قدمت چند هزار ساله 224 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تاکنون 146 اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و همت دولت تدبیر و امید در این بخش جای تقدیر دارد.
سنجابی افزود: با توجه به وجود آثار تاریخی متعدد ، برنامه های خوبی در زمینه های اقتصادی و گردشگری برای شهرستان داریم که در این زمینه به دنبال ثبت جهانی سنگ نوشته آنو بانی نی در شهرستان به عنوان خواهرخوانده اثر تاریخی بیستون هستیم.
وی ادامه داد: با همت دولت تدبیر و امید و در صورت تحقق این مهم ، سرپل ذهاب در بخش صنعت گردشگری به جایگاه واقعی خود دست خواهد یافت.
وی با بیان این که سرپل ذهاب یکی از هشت شهر باستانی دنیاست، از دیگر برنامه های در دست اقدام را واگذاری اثر تاریخی زیج منیژه با قدمت یک هزار و 400 سال به بخش خصوصی برای ارائه خدمات رفاهی مناسب به گردشگران بیان کرد.

** تبدیل گذر مرزی تیله کوه به بازارچه مرزی رسمی
فرماندار سرپل ذهاب از تبدیل گذر مرزی تیله کوه به بازارچه رسمی مرزی در آِنده نزدیک خبر داد که این مهم در دولت تدبیر و امید فرصتی را برای توسعه شهرستان از نظر رونق اقتصادی ، ایجاد کسب و کار و تجارت فراهم کرده است.
سنجابی گفت: در سایه توجه دولت دکتر روحانی، اعتبار مناسبی برای ایجاد زیرساخت های مرز تیله کوه سرپل ذهاب اختصاص یافته که با این اقدام تا پایان امسال شاهد صادرات کالا از بازارچه مرزی تیله کوه خواهیم بود ضمن اینکه اکنون فعالیت کوله بری در این مرز راه اندازی شده است.
وی از ایجاد یک بازارچه عرضه کالاهای کوله بری در مرکز شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: هم اکنون افراد از سراسر کشور می توانند برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به این محل مراجعه کنند و همین امر رونق صنعت گردشگری این شهرستان را به همراه دارد.
وی با بیان این که در این بازارچه 102 قلم کالا از جمله شامل لوازم خانگی ، صوتی و تصویری و آرایشی و بهداشتی عرضه می شود، ساعت فعالیت این بازارچه را از 8 صبح تا 12 شب ذکر کرد و گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به این مرکز خرید، کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون در گذرگاه مرزی تیله کوه این شهرستان، 100 تن در بخش کوله بری فعالند و روزانه نسبت به واردات کالاهای مجاز تا سقف 20 میلیون ریال اقدام می کنند.

**ساخت 39 باب مدرسه با 431 کلاس درس در سرپل ذهاب
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه از توجه دولت دکتر روحانی به توسعه فضاهای آموزشی ، تجهیز مدارس و ارتقای سرانه فضای آموزشی در این شهرستان خبرداد و گفت: در طول چهار سال از فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان 39 باب مدرسه با 431 کلاس درس احداث شده است.
سنجابی افزود: در مجموع برای احداث این فضاهای آموزشی، 181 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف هزینه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 106 کلاس درس در قالب 56 آموزشگاه در سرپل ذهاب هوشمند سازی شده که این اقدام دولت دکتر روحانی در راستای توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در نوع بی نظیر است.
وی گفت: در دولت یازدهم سرانه فضاهای ورزشی نیز در سرپل ذهاب از یک متر مربع به یک و نیم متر مربع افزایش یافت که این امر بیانگر توجه ویژه دولت به امر تعلیم و تربیت است.
وی همچنین از تجهیز 106 مدرسه با 159 کلاس درس به سامانه بخاری تابشی با صرف 771 میلیون ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید در سرپل ذهاب خبر داد و افزود: ساخت 10 واحد آموزشی و ورزشی در این شهرستان با 106 میلیارد و 69 میلیون ریال اعتبار در دست اقدام است.

** تا قبل از دولت یازدهم هیچ روستایی در سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردار نبود
فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچ یک از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار نبود، اظهارداشت: با اقدام ارزنده دولت تدبیر و امید، با شبکه گذاری 179 کیلومتر خط انتقال و صرف 134 میلیارد ریال اعتبار، اکنون به 19 روستای سرپل ذهاب گازرسانی شد.
سنجابی اظهارکرد: شبکه گذاری خطوط انتقال گاز 66 روستای سرپل ذهاب نیز با صرف یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است که این طرح نیز از میانگین پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
وی شمار مشترکان سرپل ذهابی را که در دولت یازدهم از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند، پنج هزار و 900 مشترک اعلام کرد و گفت: هم اکنون 14 هزار و 800 مشترک گاز سرپل ذهابی و قصرشیرینی زیرپوشش اداره گاز هستند که از این میزان 12 هزار و 173 مشترک شهری و 2 هزار و 645 مشترک نیز روستایی هستند.

** بهسازی و تعریض 112 کیلومتر از راه های ارتباطی سرپل ذهاب
این مقام مسئول ادامه داد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، با صرف 710 میلیارد ریال اعتبار، حدود 130 کیلومتر از راه های ارتباطی سرپل ذهاب بهسازی و تعریض شد که در نوع انقلاب بزرگی در حوزه راه این شهرستان است.
سنجابی، از مهم ترین طرح های بخش راه سازی شهرستان را اجرای قطعه هفتم بزرگ راه کربلا با 75 میلیارد ریال اعتبار، تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر با 65 میلیارد ریال اعتبار و اجرای روکش آسفالت 121 کیلومتر راه روستایی با 46 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: هم اکنون در سایه توجه دولت دکتر روحانی، تمامی راه های ارتباطی سرپل ذهاب با دیگر شهرستان ها 2 بانده و دارای چهار لاین است.

** افتتاح 55 طرح عمرانی در هفته دولت در سرپل ذهاب
سنجابی ، با بیان این که هفته دولت فرصت ارزشمندی برای تبیین و بیان عملکرد دولت برای مردم است ، از افتتاح 55 طرح عمرانی در هفته دولت در سرپل ذهاب خبرداد و گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها 177 میلیارد ریال است.
وی افتتاح قطعه هفت بزرگراه کربلا، تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر، گازرسانی به 10 روستای حومه ، بهسازی و تعریض محور سرپل ذهاب به قره بلاغ و احداث، بهسازی و آسفالت راه دسترسی به آبشار پیران را از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت در سرپل ذهاب ذکر کرد.
سرپل ذهاب با 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق 48 کیلومتر نوار مرزی دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.