به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،حجت‌الاسلام رحیم جعفری ، از برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر مرصاد همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: این جشنواره که نهمین دوره از جشنواره تئاتر مرصاد است، از ۵ تا ۸ مرداد و با حضور گروه‌های تئاتری از ۷ استان کشور و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی استان، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و انجمن هنرهای نمایشی اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از ارسال ۴۰ اثر از هنرمندان ۷ استان کشور به این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: آثار ارسالی از استان های کردستان، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه به این جشنواره ارسال شده اند.
وی تصریح کرد: طی مشاهده و بازبینی آثار توسط داوروان ۸ اثر برای حضور و نمایش در جشنواره برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از رقابت ۸ گروه منتخب در جشنواره خبر داد و گفت: در پایان نفرات برتر در هر بخش معرفی و تقدیر خواهند شد.

جعفری تصریح کرد: «نذر مادر» نوشته و ساخته پژمان شاهوردی از بروجرد، «نقل معبر سرخ» نوشته ناصر کریمی نیک و ساخته مسعود نریمانی از لرستان، «ادوارد» نوشته امین آبان و ساخته امین پورمند از اندیمشک، «خواب رویا» نوشته و ساخته آرش منصوری از اسلام آبادغرب، «روزی روزگاری پیرمردی» نوشته محمد آریان فر و ساخته محمد رضایی از ایلام، «زیر باران از تو می خوانم» نوشته آرش منصوری و ساخته حسین قنوات امانی از بهبهان، «این یوسف ...» نوشته و ساخته مرتضی اسدی مرام از هرسین و «آبی ترین آسمان» نوشته و ساخته محمد قاسمی از نهاوند آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره هستند.

وی ادامه داد: از بین آثار فوق «نقل معبر سرخ» از حضور در جشنواره انصراف داد و «پوتین های عمو بابا» نوشته و ساخته شبنم مبارکی از شهر حمیل به عنوان اثر منتخب ذخیره‌ای جایگزین شد و در جشنواره تئاتر مرصاد حضور خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به حضور ایشان سعی ما این است که درخواست ملی شدن این جشنواره را با توجه به ظرفیت هایی که در آن وجود دارد مطرح و در سال های آتی آن را به عنوان یک جشنواره ملی برگزار کنیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712617
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.