به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا تخت شاهی روز شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرهای روانسر و شاهو افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر پروژه‌ ای بزرگ، مهم و حیاتی است که انجام آن در حل معضلات بهداشتی و زیست محیطی و استفاده مجدد برای مصرف غیر شُرب، بسیار با اهمیت است.
وی تصریح کرد: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت چهار هکتار و با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه گفت: طول شبکه فاضلاب شهر روانسر 49 کیلومتر است که تاکنون 34 کیلومتر آن به صورت مُدرن اجرایی شده و در صورت تخصیص اعتبار دیگر شبکه های سنتی شهر نیز اصلاح و بازسازی خواهد شد.
تخت شاهی ادامه داد: با توجه به اینکه روانسر یکی از شهرهای گردشگر پذیر استان است جمع آوری فاضلاب و انتقال آن به محل تصفیه خانه یکی از اولویت های شرکت آب و فاضلاب است.
وی اضافه کرد: طول خط انتقال فاضلاب شهر روانسر بیش از هفت کیلومتر است که به دلیل سختی کار از جمله بالا بودن سطح آب های زیرزمینی ، ریزش ترانشه و عبور از رودخانه پایین دست سراب و انجام سپر کوبی برای اولین بار در غرب کشور این طرح با کندی صورت می گیرد
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با یادآوری مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهر شاهونیز گفت: زیرساخت‌های شبکه‌های آب و فاضلاب این شهر کاملاً فرسوده است و نیاز به بازنگری دارد اما از زمانی که تحویل شرکت آب و فاضلاب شهری داده شده به تناسب توانایی و امکاناتی که داشتیم تا حدودی رضایت‌مندی مردم را به جا آوردیم.
تخت شاهی اظهار کرد: علاوه بر اصلاح مقادیری از شبکه های آب و فاضلاب شهر شاهو، عملیات احداث مخزن ذخیره آب این شهر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که با تزریق اعتبارات این مخزن وارد مدار می شود.
وی با بیان اینکه فاضلاب شهر شاهو هنوز ردیف اعتبار ندارد و باید ازطریق سازمان برنامه و بودجه کشور آن را پیگیری کنیم، افزود: برای آبرسانی بلند مدت نیاز به پیگیری های ویژه داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یادآور شد: اکنون 6 طرح آب و فاضلاب شهری در شهرستان روانسر در حال اجرا است.
فرماندار شهرستان روانسر نیز در ادامه این نشست با برشماری مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرهای روانسر و شاهو گفت: ورود فاضلاب به پایین دست سراب روانسر یکی از مشکلات اصلی است که با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان و اینکه سراب روانسر سرچشمه اصلی رودخانه قره سو است، باید مورد توجه قرار گیرد
حسین ویسمرادی با بیان اینکه نزدیک به 40 میلیارد ریال برای ساماندهی سراب روانسر هزینه شده، افزود: ورود فاضلاب به این سراب موجب آلودگی آن شده و اگر این معضل ساماندهی شود این سراب نیز به فضایی نشاط آور و زیبا برای آسایش مردم تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: شبکه های آب شهرهای روانسر و شاهو فرسوده است و میزان هدر رفت آب بسیار بالا است که بازسازی و اصلاح این شبکه بسیار ضروری می باشد.
فرماندار روانسر همچنین به بیان مشکلات شهرک‌های گل سفید، فرهنگیان فاز 2 و تعاونی شبکه بهداشت اشاره و اضافه کرد: متاسفانه تعاونی‌های مربوطه نتوانستند آنها را ساماندهی کنند که انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب در صورت توان و بضاعت، مساعدت و کمک به عمل آورد تا مردم بتوانند از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شوند.
ویسمرادی مهمترین مشکل شهر شاهو را کمبود آب شرب عنوان کرد و گفت: تسریع در ساخت مخزن آب شرب این شهر و اجرای مقدمات انتقال آب چشمه قولانی به شهر بسیار حیاتی و اساسی است.
مدیر آب و فاضلاب شهری روانسر نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه 70 درصد از شبکه های آب و فاضلاب روانسر اصلاح و بازسازی شده گفت: 100 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه توزیع آب و 91 درصد نیز تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است.
غفار صالحی اضافه کرد: در چهار ماه نخست سال جاری 98 درصد مطالبات این اداره وصول شده است.
وی یادآور شد: امور آب و فاضلاب شهری روانسر برای 16 هزار مشترک با جمعیتی بیش از 28 هزار نفر خدمات رسانی می کند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
3033/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.