به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا؛ مهدی خانی در مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد که در جوانرود برگزار شد، افزود: عملیات مرصاد اوج سربلندی و عزت رزمندگان اسلام و در مقابل نقطه ضلالت و سقوط منافقان بود.
این زمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه گفت: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات 'فروغ جاویدان' منافقان بود که توسط نیروهای سازمان منافقان مستقر در عراق طراحی و اجرا شده و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق نیز برخوردار بوده است.
خانی یادآورشد: عملیات مرصاد یکبار دیگر عزت واقتدار ایرانی اسلامی و انسجام و وحدت ملی ما را در حساس ترین لحظات تاریخ جمهوری اسلامی یعنی دوران دفاع مقدس به نمایش گذشت و این مهم در اذهان عمومی ایران و جهان طنین انداز شد.
عملیات مرصاد، پنجم مرداد 1367 با رمز «یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی» برای مقابله با منافقان اجرا شد. در این عملیات که توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای سپاه پاسداران اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.
در عملیات مرصاد نزدیک به چهار هزار منافق کشته شدند و بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری دشمن منهدم و بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی های دشمن از مرز چهار هزار و 800 نفر گذشت.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزارنفرجمعیت در86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/3033 خبرنگار: بهمن کریمی ** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.