به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز سه شنبه در دومین همایش ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه در باینگان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، افزود: بعد از حادثه تروریستی تهران و بی ادبی تروریستهای داعش به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و حمله به مجلس شورای اسلامی شاهد سیل محکوم کردن این حادثه از سوی علمای اهل سنت بودیم.
امام جمعه پاوه افزود: با این حجم محکومیتها امیدواری در دل مسئولان نظام جمهوری اسلامی احیا شد که بدنه اهل سنت با تندروی، داعش و گروههای تکفیری کاملا مخالف است.
وی تصریح کرد: در همین نشست هم دوباره اعلام می کنیم که اهل سنت هیچ گاه با داعش و تندروی و تکفیر همراه نبوده و نخواهد بود اما طبیعی است که در هر جامعه ای عده ای معدود و مزدور وجود دارند که از کل مردم جدا هستند.
ماموستا قادری افزود: باید هوشیار باشیم چون داعش زمین و زیست خود را در عراق و سوریه از دست داده و به طور قطع در نقاط دیگر کارهای شیطانی خودشان را ادامه خواهند داد لذا هوشیاری ضروری است.
امام جمعه پاوه تصریح کرد: امروز پیکره دنیای اسلام دچار تفرقه، اختلاف، ظلم، فقر و بیکاری و سلطه دشمنان است و این اوضاع مستلزم هوشیاری است.
ماموستا قادری با تشریح اوضاع جهان اسلام و منطقه افزود: 12 روز است قبله اول مسلمین و سومین حرم مقدس مسلمانان گرفتار صهیونیستها شده است و از 54 کشور مسلمان جهان فقط پنج تا 6 کشور این تجاوز را محکوم کرده اند.
وی افزود: بعد از 60 سال صهیونیست ها از اقامه نماز جمعه توسط مسلمانان فلسطینی در قدس جلوگیری کردند و این موجب تأسف دنیای اسلام است.
امام جمعه پاوه با اشاره به همراهی علما و روحانیت اهل سنت با نظام و رهبری گفت: در آینده نیز این همراهی را تداوم خواهیم بخشید و اجازه نخواهیم داد دشمنان با شعارهای زیبا مردم را فریب دهند.
ماموستا قادری افزود: با تداوم این همراهی باید ایستادگی را تقویت و همکاری را عمومی کنیم زیرا نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به تنهایی نمی توانند حافظ امنیت باشند بلکه باید این امنیت با همراهی مردم و علما حفظ و تقویت شود.
وی تصریح کرد: اگر این همکاری و همراهی را تقویت و تعمیم دهیم در مبارزه با تندروی و حرکات ضد امنیتی مشکلی نخواهیم داشت.
امام جمعه پاوه به تدین و تعهد مردم باینگان در دینداری و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وجود سه قرآن خطی با بیش از 200 سال قدمت و 20 باب مسجد و علما و روحانیون خوشنام و تقدیم بیش از یکصد شهید برای حفاظت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی گویای این ادعاست.
وی مردم باینگان را لایق خدمت دانست و گفت: این مردم برای اعتلای نظام و انقلاب از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکرده اند و هم اکنون مستحق خدمت هستند. فرماندار شهرستان پاوه نیز گفت: مردم باینگان به لحاظ مشارکت در امور اجرایی در استان و حتی به جرأت می توان گفت در کشور بی نظیر هستند و این را در عمل نشان داده اند.
پرویز ایده پور افزود: در هر طرحی که دولت یک میلیون تومان سرمایه گذاری کرده باشد مردم بیش از سه میلیون تومان مشارکت کرده اند.
فرماندار پاوه به خدمات دولت در این بخش هم اشاره کرد و گفت: کار بزرگ گازرسانی به شهر باینگان با بیش از 17 میلیارد تومان در حال اتمام است که انتظار می رود در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
وی بزرگتری مشکل در اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی را در باینگان نبود زمین مسطح عنوان کرد و گفت: به جرأت می توانم بگویم که اعتبار اختصاص داده شده برای هر طرح در باینگان فقط برای تسطیح هزینه می شود.
بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه است که با بیش از 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 135 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار: محمد هادی زامیاد ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.