به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسحاق جهانگیری عصر روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای دولت استانداری با بیان اینکه امروز شرایط خوبی در کشور حاکم شده است، آن را در نتیجه اتخاذ سیاست های درست دانست و افزود: دولت یازدهم توانست با منطق و گفتگو ایران دوستی را در دنیا جایگزین ایران هراسی کند و مانند سال های گذشته دیگر اظهارات مقام های آمریکایی در زمینه ایران در دنیا خریداری ندارد.
وی با اشاره به اینکه غیر از چند کشور محدود که ما آنها را به حساب نمی آوریم سایر کشورها روابط خوبی با ایران دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همسایه ها نیز با منطق رفتار می کند.
وی تاکید کرد که دولت دوازدهم در چهار سال فعالیت پیش روی خود منطقه را به سمت آرامش و صلح پیش می برد و دولت برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امروز کسانی که دنبال تهدید ایران و راه انداختن ایران هراسی در دنیا شده بودند، خود منزوی شده اند گفت این کشورها با حمایت از گروه های تروریستی تکفیری منطقه را بحرانی کردند و مشکلات فراوانی را برای مردم عراق و سوریه درست کردند.

**حاکم شدن ثبات در اقتصاد کشور
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ثبات خوبی امروز در اقتصاد کشور حاکم شده است، گفت: اقتصاد ایران اکنون بر روی ریل توسعه قرار گرفته و مردم و بخش خصوصی در کشور به آینده امیدوارند.
وی اظهار کرد که مردم به این اطمینان رسیده اند که در فضای کنونی اقتصاد کشور می توان سرمایه گذاری کرد و شرایط برای سرمایه گذاری فراهم شده است.
جهانگیری از بیکاری به عنوان یکی از چالش های مهم کشور نام برد و افزود: برای برون رفت از این چالش باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم که کاری بسیار سخت و پیچیده است و در سطح دنیا تنها چند کشور محدود توان ایجاد 500 هزار شغل در سال را دارند.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان ما اکنون تحصیلات عالی دارند و دنبال شغل متناسب با رشته تحصیلی خود هستند، گفت: دولت برای ایجاد شغل محدودیت هایی دارد و اقتصاد ایران باید به درجه ای از بزرگی برسد که بتواند سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند.
وی با بیان اینکه بودجه دولت کفاف هزینه های جاری را نمی دهد، افزود: نظام اداری در ایران محدود کننده توسعه کشور شده است و بیشتر اعتبارات صرف هزینه های جاری تشکیلات اداری می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز بسترهای توسعه در کشور فراهم است، گفت: فرصت های توسعه در تمام بخش ها در ایران وجود دارد و کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی وضعیت ممتازی دارد که باید از این موقعیت در راستای توسعه و پیشرفت کشور بهره مند شویم.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور شود، گفت: دولت دوازدهم به مقوله اقتصاد همچنان توجه جدی دارد و اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های خود قرار می دهد.
جهانگیری همچنین افزود، مدیریت کارآمد و توانمند ابزار پیش برنده کارها است و این موضوع در دستور کار دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت.
وی حلقه مفقوده توسعه نیافتگی ایران به نسبت کشورهای هم سطح خود را سیاست گزاری نکردن صحیح دانست و گفت: ثبات سیاست گزاری و سیاست گزاری صحیح 2 موضوع بسیار مهم در مقوله توسعه است.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به اقتصاد و مسایل خارجی بیشتر توجه شد، گفت: در دولت دوازدهم به مسایل آموزشی، استفاده از نظرات نخبگان در مقوله آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و جامعه فرهنگی، هنری و علمی به صورت ویژه تر می پردازیم.

**سهم بانوان در مدیریت کشور 30 درصد افزایش می یابد
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حق خانم ها در مناصب مدیریتی در کشور لحاظ نمی شود، گفت: یکی از شروط دکتر روحانی که از وزرای دولت دوازدهم خواهند گرفت استفاده از بانوان در زیرمجموعه وزراتخانه ها است.
جهانگیری با اشاره به اینکه در میان بانوان نیروهای توانمند بسیار خوبی وجود دارد، افزود: افرادی که در دستگاه های خود رده های مدیریتی را گذرانده اند و تمام شرایط را برای مدیر شدن دارند، باید مدیر شوند و این حق طبیعی بانوان است.
وی اظهار کرد که در برنامه ششم توسعه سهم بانوان در مدیریت در کشور باید 30 درصد افزایش یابد گفت: دستگاه های اجرایی برای سپردن مناصب مدیریتی به بانوان نباید تبعیض قائل شوند.
وی همچنین گفت که تا پایان برنامه ششم توسعه سن مدیران کشور باید هشت سال جوانتر شود و سکان مدیریتی را باید به جوانان بسپاریم.

**توسعه استان کرمانشاه در اولویت دولت است
معاون اول رئیس جمهوری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آنچه در توان دولت برای توسعه کرمانشاه است در اختیار استان قرار می دهیم، گفت: برای کاهش نرخ بیکاری تمام تلاش خود را به کار می بریم و در این راستا نیازمند همراهی و مشارکت مردم استان هستیم.
جهانگیری افزود که استان کرمانشاه آب، خاک، نیروی انسانی نخبه و مرز اقتصادی و تمام شرایط برای توسعه را دارد از نخبگان خواست موانع توسعه استان را بررسی کنند.
وی گفت: تمام بسترهای توسعه استان کرمانشاه فراهم است و نخبگان باید گیرها و موانع توسعه را شناسایی کنند تا برای رفع این موانع تلاش کنیم.
وی یکی از طرح های خوب دولت در استان کرمانشاه را راه آهن دانست و گفت: این طرح به زودی افتتاح می شود و می تواند برای منطقه توسعه و رونق اقتصادی به ارمغان بیاورد.
وی از سلحشوری ها و فداکاری های مردم کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز قدردانی کرد و گفت: مردم این استان در جریان هشت سال جنگ و به ویژه در عملیات مرصاد نشان دادند که مانند دژ مستحکمی از ایران اسلامی دفاع می کنند.
وی از حضور پرشور مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری نیز قدردانی کرد و افزود: ملت ایران در این انتخابات نشان داد که موقعیت شناس است و آگاهانه به مسایل نگاه می کند.
اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در سفر یک روزه به استان کرمانشاه 2 سد جامیشان در سنقر و کلیائی و زمکان در دالاهو و همچنین کارخانه خودرسازی کرمانشاه در شهرستان صحنه را افتتاح کرد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.