به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری، فرماندار کرمانشاه و جمعی از مدیران کل استان در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی از معاون اول رییس جمهوری استقبال کردند.
معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه کارخانه خودروسازی ایران خودرو کرمانشاه در شهرستان صحنه را افتتاح خواهد کرد.
این کارخانه از مصوبات سفر مقام‌ معظم رهبری در سال 90 است که در دولت یازدهم و به ویژه در 2 سال گذشته رونق گرفت.
این کارخانه قرار بود 100 هزار دستگاه خودرو در سال تولید کند که به 10 هزار دستگاه تقلیل پیدا کرد اما در سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان مصوب شد که در مرحله نخست آن 30 هزار دستگاه سالانه تولید شود.
این کارخانه که بیش از 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته از 50 روز پیش با نیروهای بومی تولید آزمایشی خودرو پژو پارس را شروع کرده است.
بلافاصله پس از افتتاح مرحله دوم، ظرفیت خودروسازی کرمانشاه به 100هزار دستگاه افزایش می یابد.
امروز همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهوری سدهای زمکان در دالاهو و جامیشان در سنقر و کلیایی به بهره برداری خواهد رسید.
در مجموع سه هزار میلیارد ریال برای این 2 پروژه عمرانی سرمایه گذاری شده است.
ظرفیت سدهای جامشیان و زمکان به ترتیب 50 و 25 میلیون متر مکعب است و تا پایان سال جاری، 2 هزار و 700 هکتار زمین های کشاورزی شهرستان های دالاهو و سنقر و کلیایی را زیرکشت آبی خواهند برد.
شرکت در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش و تکالیف استانها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.
وزاری نیرو، صنعت و کشاورزی در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.
دکتر جهانگیری 30 فروردین 95 هم سفری یک روزه به استان کرمانشاه داشت و در آن سفر نیز 2 سد مخزنی 'تنگه حمام' (شهدای گمنام) در قصرشیرین و 'دایک'' در گیلانغرب و طرح تولیدی نان صنعتی کرمانشاه را افتتاح کرد و همچنین از سد داریان در پاوه و راه آهن غرب در مسیر ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به قصرشیرین بازدید کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سکنه، در غرب کشور واقع شده است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.