به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل جلیلی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بعد از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان و بازدید از این مرکز مقرر شد تا در مقطع کاردانی بازی های رایانه ای نیز از مهر ماه امسال پذیرش دانشجو داشته باشیم.
وی همچنین رشته عمران گرایش بتن را دیگر رشته جدید این مرکز عنوان کرد که از مهر امسال پذیرش دانشجو خواهد داشت.
جلیلی در ادامه با اشاره به علاقه جوانان کرمانشاهی برای تحصیل در رشته حقوق گفت: این مرکز با شبیه سازی دادگاه های واقعی و استفاده از اساتید مجرب در تلاش است با ارتقا کیفیت تحصیل دانش آموخته گان توانمندی داشته باشد.
وی در ادامه به آمار هفت هزار نفری دانش آموخته گان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود که هم اکنون هزار و 500 دانشجو در 24 رشته کاردانی و کارشناسی این مرکز مشغول به تحصیل هستند.
جلیلی ظرفیت واقعی پذیرش دانشجو برای این مرکز را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای اولین بار امسال می توانیم به دانشجویانی که توانایی مالی پرداخت شهریه ندارند وام قرض الحسنه پرداخت کنیم و با احتساب وام صندوق رفاه در عمل امکان پرداخت تمام شهریه دانشجویان از طریق وام قرض الحسنه فراهم شده است.
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، دروس کاربینی و کارورزی را وجه تمایز مراکز علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: هدف اصلی ما کسب مهارت دانشجویان است تا بعد از اتمام تحصیلات به راحتی بتوانند جذب بازار کار شوند.
وی دیگر مزیت این مرکز را در همجواری با پارک علم و فناوری و مراکز شتاب دهنده و رشد عنوان کرد و اضافه کرد: به واسطه این همجواری دانشجویان مرکز ما زودتر با الفبای اشتغال آشنا می شوند ضمن اینکه دانشجویان مستعد و نمونه نیز بعد از دانش آموختگی به شرکت های دانش بنیان و فناور معرفی خواهند شد.
برگزاری دوره های پودمانی و کوتاه مدت نیز دیگر برنامه های آموزشی این مرکز اعلام شد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.