به گزارش خبرنگار ایرنا، داود یاوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سنقر و کلیایی، اشتغال را دغدغه اصلی مسئولان و مقام معظم رهبری دانست و افزود: برنامه اشتغال فراگیر از برنامه های دولت یازدهم است که نحوه اجرای آن در دولت دوازدهم ابلاغ شده و در سالجاری ایجاد 970 هزار شغل در کشور که سهم استان کرمانشاه و سنقرو کلیایی هم در آن مشخص می باشد، پیش بینی شده است.
وی از دخالت نداشتن تامین اجتماعی و اداره کار در طرح کارورزی و مهارت آموزی خبر داد و گفت: تمامی تعهدات این طرح شامل حق بیمه و دغدغه های ناشی از کار به عهده دولت خواهد بود.
فرماندار سنقرو کلیایی نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق برنامه سراسری اشتغال فراگیر، تمامی دستگاههای ذیربط موظف هستند نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی متقاضیان کارورزی و واحدهای پذیرنده با جدیت عمل کنند.
یاوی محمدی افزود: دستگاههای اجرایی از قبیل جهاد کشارزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی با استفاده از ظرفیتهای موجود، واحدهای پذیرنده را نسبت به ثبت نام کارورزان که هیچ گونه تعهدی را برای آنها ایجاد نخواهد کرد، تشویق کنند و در جلسه بعدی کارگروه نتیجه اقدام ها را ارائه نمایند.
وی مشخص کردن یک نفر به عنوان متولی بحث اشتغال در ادارات کل استان را برای ایجاد ارتباط مناسب و استفاده بهینه از وقت و زمان و کوتاه شدن مسیر رسیدن به تولید و اشتغال و جلوگیری از سردرگمی متقاضیان، مورد تاکید قرار داد.
فرماندار سنقرو کلیایی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه کارهای بزرگ، صنایع سنگین، نفت و گاز و سرمایه گذاری های خارجی و پیوند با اقتصاد دنیا برنامه های چشمگیری در سطح کلان کشور در دست اجراست، گفت: در حوزه های کوچک، اشتغال با بهره گیری از استعدادها و ظرفیتهای موجود با احساس مسئولیت در شهرستان بایستی در جهت کاهش آمار بیکاری که از میانگین کشوری در سطح بالایی قرار داریم تلاش کنیم.
طرح های کارانه اشتغال جوانان با عنوان'کاج' شامل طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی (آموزش حین کار)، طرح مشوق های بیمه کار فرمایی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی می باشد.
سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است.
استان کرمانشاه در بهار امسال رتبه سوم بیکاری استان های کشور را به خود اختصاص داده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.