به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کریم روز یکشنبه در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل فرمانداری قصرشیرین با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک ظرفیت بزرگ برای تجهیز بخش بهداشت و درمان قصرشیرین است، افزود: در این خصوص اولویت های درمانی، تجهیز و ایجاد پایگاه های بهداشتی، احداث پد بالگرد، ارائه خدمات درمانی و تخصصی برای پذیرش بیماران، جذب پزشکان متخصص و همچنین استقرار آمبولانس از طریق وزارتخانه بهداشت و درمان در دست پیگیری است.
وی در ادامه با اشاره به این که پارسال 46 دستگاه آمبولانس به ناوگان درمانی استان کرمانشاه افزوده شد، اظهار داشت: تلاش می شود تا پایان امسال این تعداد به 90 دستگاه افزایش یابد تا خدمات مطلوبی به زائران اربعین ارائه شود.
وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از افتخارهای بزرگ دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: همسو با اجرای این طرح هم اکنون ساخت 135 پایگاه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه قرار دارد.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، رسیدگی به پرونده ها در سامانه سیب الکترونیکی شده و شاخص های سلامت در استان کرمانشاه ارتقا و مشکلات بیماران نیز کاهش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، شمار طرح های در دست اقدام را 400 طرح ذکر کرد و افزود: از این طرح ها ، 300 طرح در بخش بهداشتی است و برای تمام این طرح ها مشکل تامین اعتبار نداریم و تلاش می شود امسال همه این طرح ها تکمیل و به اتمام برسد.
کریم در ادامه گفت: در 2 سال اخیر هشت رشته جدید تخصصی در بخش های رادیوتراپی، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، پزشک خانواده، پوست، طب سنتی، طب اورژانس به مجموعه رشته های تحصیلی این دانشگاه افزوده شد و هم اکنون رشته های این دانشگاه به 32 رشته تخصصی و دیگر رشته ها افزایش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به بحث توریسم درمانی گفت: با توجه به ظرفیت بخش درمان قصرشیرین، باید نسبت به جذب بیماران عراقی اقدام شود و در این صورت پزشکان متخصص نیز با افزایش بیماران، به حضور و ارائه خدمت در شهرستان مرزی قصرشیرین میل و رغبت بیشتری پیدا خواهند کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قصرشیرین پیشانی، تابلو و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: این شهرستان مرزی دارای 2 بندر خشک خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز با عراق است.
فرامرز اکبری ادامه داد: با توجه به جمعیت 27 هزار تنی این شهرستان، مردم نیازمند خدمات درمانی مطلوب هستند و از این رو تجهیز تیم تخصصی بیمارستان ابولفضل العباس (ع) باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به پیش بینی تردد 500 هزار زائر اربعین از مرز خسروی طی امسال ، گفت: نیاز است که بخش های مختلف بیمارستان، اورژانس، مراکز درمانی خسروی و سومار متناسب با ارائه خدمات به جمعیت بسیار زیاد زائران، افزایش یابد و تجهیز شود.
وی با اشاره به خدمات بسیار موفق دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان همسو با اجرای طرح تحول نظام سلامت، روند ارائه خدمات و پذیرش بیماران در شهرستان مرزی قصرشیرین را در چهار سال گذشته بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
وی اجرای طرح توریسم درمانی ، اصلاح و تجهیز سامانه سرمایشی بیمارستان ، افزایش شاخص های درمانی ، جذب پزشک عمومی و متخصص را از دیگر نیازهای مهم منطقه بیان کرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز در سخنانی با بیان این که در سال های 94 و 95 در مجموع 23 میلیارد و 310 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز بخش بهداشت و درمان این شهرستان در قالب طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است، گفت: امسال نیز طرح های بزرگی را با توجه به تردد زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی در دست اجرا داریم.
خسرو کریمی از مهم ترین طرح های در دست اجرای شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین را احداث پد بالگرد در مرز رسمی خسروی، تعمیر، تجهیز و زیباسازی مراکز بهداشتی درمانی شماره یک ، 2 سومار و خسروی ، احداث 2 پانسیون پزشک یک طبقه با 84 مترمربع زیربنا و سه میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار، احداث پایگاه ضمیمه مرکز شماره 2 با سه میلیارد و 580 میلیون ریال اعتبار و توسعه بخش اورژانس بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) بیان کرد.
وی از مهم ترین موفقیت های شهرستان قصرشیرین در بخش بهداشت و درمان را کسب درجه عالی 2 برای بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) در سال گذشته، کاهش منفی 129 درصدی مبتلایان به سالک ، پوشش کامل واکسیناسیون گروه های هدف ، به صفر رسیدن مرگ و میر مادران باردار، اجرای طرح سالم سازی روستا در سه روستا ، توسعه بلوک زایمانی با 400 مترمربع زیربنا در یک طبقه و با صرف سه میلیون و 500 ریال اعتبار بیان کرد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
این شهرستان دارای 2 مرکز بهداشتی درمانی شماره یک و 2 و بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.