به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در شهر کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع این شهر برگزار شد و هیات های عزادار در طول مسیر با سینه زنی در غم شهادت امام ششم شیعیان به سوگواری پرداختند.
این هیات ها در مسجد جامع به سایر عزاداران صادق آل محمد (ص) پیوستند و مداحی و مرثیه سرایی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشک ماتم ریختند.
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فضل اله رنجبر فرماندار، حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از جمله مسئولان حاضر در مراسم سالروز عزاداری امام جعفر صادق (ع) بودند.

** راستگویی یکی از خصلت های مهم شیعیان از منظر امام صادق (ع) است
همچنین در این مراسم حجت الاسلام آیت اله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سخنانی به تشریح برخی فضائل امام صادق (ع) پرداخت و گفت: از منظر ایشان راستگویی یکی از خصلت های مهم شیعیان به حساب می آید.
وی افزود: کسی که به خاطر رسیدن به مال دنیا، قدرت و مقام، شهرت؛ یافتن موقعیت و مقام بهتر و ... دروغ بگوید شیعه نیست.
حجت الاسلام عباسیان، یادآوری کرد: یکی دیگر از نکاتی که امام صادق (ع) بسیار روی آن تاکید داشتند، تلاش و کوشش برای رسیدن به خداست که این امر موجب عاقبت به خیری و روسفیدی در هر 2 دنیا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام شیعیان پیرو مکتب امام صادق (ع) هستند و باید رفتار و حرکتمان به گونه ای باشد که در دنیا نمونه باشیم.
وی همچنین با اشاره به خدمات بی شماری که امام صادق (ع) به دین اسلام کرد، گفت: تربیت حدود چهار هزار شاگرد در حوزه های مختلف علوم دینی سنگ بنای اسلام و تشیع را محکم کرد.
عباسیان در پایان گفت: تمسک به حضرت صادق (ع) و دنبال کردن راه و روش و مسلک ایشان دنیا و آخرت هر مسلمان و انسان طالب سعادتی را آباد می کند.
در پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه شد و در پایان نیز عزاداران مهمان سفره امام صادق (ع) شدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.