به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری نشست خبری فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نجف اشرف بود که سردار محمدنظرعظیمی در این جلسه از برگزاری یادواره 265 شهید اطلاعات عملیات این قرارگاه که متعلق به استان های کرمانشاه، ایلام و همدان هستند، خبر داد.
وی با بیان اینکه این یادواره چهارم مرداد امسال و در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می شود، اظهار کرد: از مجموع شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه ای نجف اشرف 57 نفر آن ها متعلق به استان هایی غیر از کرمانشاه، همدان و ایلام هستند.
عظیمی با تاکید بر اینکه این دسته از رزمندگان جزو فداکارترین و زحمت کش ترین رزمندگان سپاه اسلام بودند، اظهار کرد: بخش عمده ای از موفقیت هایی که در عملیات های مختلف کسب شد، مرهون زحمات و تلاش رزمندگان عملیات اطلاعات بود.

** وزیر اطلاعات: ایران با ناتوی اطلاعاتی مواجه است
وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز همزمان با ناتوی فرهنگی و نظامی با ناتوی اطلاعاتی هم مواجه است، افزود: در شرایطی که دشمنان مشغول توطئه علیه توفیقات ایران اسلامی در منطقه هستند و غرب آسیا در حال بازمهندسی است، اهمیت حفظ و ارتقای امنیت کشور بسیار بیشتر از گذشته است و در چنین شرایطی ما نباید دچار تاخر اطلاعاتی و امنیتی شویم.
محمود علوی با تأکید بر اینکه از دشمنان انقلاب جز شر به ملت ایران نمی‌رسد، گفت: گروه‌های معاند و مخالف انقلاب اسلامی با راهبرد آمریکا و سرمایه عربستان حتی با تابلوهای مختلف اکنون کنار هم نشسته اند که نمونه تلاش‌های آنها در نشست های پاریس، قاهره، بروکسل و ریاض دیده می‌شود.
وی در ادامه امنیت استان کرمانشاه را مقدمه امنیت کشور توصیف کرد و در باره اهل سنت منطقه هم اظهار داشت: جامعه اهل سنت استان کرمانشاه، مومن و وفادار به جمهوری اسلامی هستند و شهدای بسیاری برای دفاع از نظام تقدیم کرده اند که ما هرگز این فداکاری‌ها را فراموش نمی‌کنیم.
در پایان این نشست وزیر اطلاعات از تلاش‌های خراسانی مدیرکل سابق اطلاعات استان کرمانشاه تقدیر و سلطانی را به عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی کرد.

**عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری سنقر و کلیایی آغاز شد
عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی و هنری سنقر و کلیایی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90 در شهرک ولیعصر این شهر آغاز شد
این مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و سالنی با ظرفیت 540 نفر و اعتبار اولیه 15 میلیارد ریال احداث می شود.

** اهدا 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان کرمانشاه
مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته تاکنون 120 هزار جلد کتاب توسط خیران به کتابخانه های استان اهدا شده است.
یزدان بهرامی نیا با بیان اینکه سال گذشته طرحی را با هدف هدیه یک جلد کتاب توسط هر کرمانشاهی شروع کردیم و در این مدت با استقبال بی نظیر مردم و مسئولان 60 هزار جلد کتاب جمع آوری شد، افزود: از این تعداد 30 هزار جلد کتاب تاکنون در سطح کتابخانه های عمومی، مدارس، مساجد، بیمارستانها و زندان های استان توزیع شده است.
وی همچنین از همکاری موسسه آموزشی قلم چی در اهدای 65 هزار جلد کتاب کمک آموزشی در سطح کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: این موسسه وقف عام است و فعالیت های عام المنفعه خوبی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی به خصوص کتاب های درسی دارد.

**اولین مرکز کاهش آسیب زنان در کرمانشاه افتتاح شد
اولین مرکز گذری کاهش آسیب زنان با ظرفیت پذیرش ماهانه 150 نفر با حضور علی اصغر شاملو مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، مدیرکل بهزیستی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مسئولان استانداری در محله آقاجان کرمانشاه افتتاح شد.
در این مراسم معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: این مرکز بدون هیچ گونه محدودیتی می تواند به مراجعه کنندگان خدمات رسانی کند.
فرحناز محمدی افزود: در این مرکز گذری خدمات کاهش آسیب اجتماعی به زنان معتاد ارائه می شود و 90 درصد مراجعه کنندگان توسط تیم سیار این مرکز شناسایی می شوند.

**یک هزار و 260 زائر از طریق کرمانشاه عازم سرزمین وحی می شوند
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: امسال و برای مناسک حج، یک هزار و 260 زائر از استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان از طریق فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عازم سرزمین وحی می شوند.
حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع زائران خانه خدا که از طریق فرودگاه شهید اشرفی اعزام می شوند، یک هزار نفر از استان کرمانشاه، 140 نفر از استان ایلام و 120 نفر از استان کردستان خواهند بود.
وی افزود: از فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در مجموع 9 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند که هفت کاروان مربوط به استان کرمانشاه (چهار کاروان اهل تشیع و سه کاروان اهل تسنن)، یک کاروان مربوط به استان ایلام و یک کاروان نیز مربوط به استان کردستان می باشد.
دارابی یادآوری کرد: اعزام زائران استان های غربی از طریق فرودگاه کرمانشاه به احتمال فراوان روزهای یکشنبه 29 و دوشنبه 30 مرداد انجام خواهد شد و زمان بازگشت زائران خانه خدا نیز از تاریخ 30 شهریور به بعد می باشد.

** امام جمعه جدید اسلام آبادغرب معرفی شد
آیین تودیع و معارفه امام جمعه اسلام آبادغرب روز چهارشنبه با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و مسئولان محلی در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد.
در این مراسم امام جمعه کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام 'سید امیر محمدی پور' امام جمعه سابق، حجت الاسلام 'محمد طاها مهری' را به عنوان امام جمعه جدید اسلام آبادغرب معرفی کرد.

** مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در کرمانشاه برگزار شد
همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت و پیشوای مسلمانان جهان، حضرت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان کرمانشاه برگزار شد.
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در شهر کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع این شهر برگزار شد و هیات های عزادار در طول مسیر با سینه زنی در غم شهادت امام ششم شیعیان به سوگواری پرداختند.
این هیات ها در مسجد جامع به سایر عزاداران صادق آل محمد (ص) پیوستند و مداحی و مرثیه سرایی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشک ماتم ریختند.

** کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 17 کیلومتر از کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده گفت: تا پایان دولت یازدهم و قبل از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری کار ریل گذاری این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.
خیرالله خادمی به همراه استاندار کرمانشاه از نزدیک از روند ساخت ایستگاه راه آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: طی پنج ماه گذشته 110 کیلومتر در محور راه آهن فیروزان – کرمانشاه ریل گذاری شده که در تاریخ ریل گذاری کشور بی سابقه است.
وی با بیان اینکه در کشور سالیانه به طور متوسط 210 کیلومتر ریل گذاری انجام می شود، اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن کرمانشاه تخصیص داده شد که معادل یک پنجم کل هزینه این پروژه است.
خادمی با بیان اینکه 97 درصد زیرساخت های راه آهن کرمانشاه انجام شده گفت:‌ 20 درصد از مرحله ریل گذاری این پروژه که بیشتر در قسمت داخل تونل ها است باقی مانده که با تصمیمی که هفته گذشته مبنی بر وارد کردن سیستم های مکانیزه جدید گرفته شد، این کار سخت و مهم بزودی به پایان می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم کرمانشاه و کشور بابت تاخیر در انجام این پروژه عذرخواهی کرد و گفت: با پایان ریل گذاری راه آهن کرمانشاه چند ماه فرصت لازم است تا راه آهن کرمانشاه آماده مسافرگیری شود.

**خصلت انقلابی در کابینه آتی دولت لحاظ شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خصیصه و تفکر انقلابی باید در انتخاب کابینه جدید دولت لحاظ شود.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برقراری تحریم پس از برجام معنایی ندارد و برخلاف وعده ها و قوانین است، گفت: باید جواب دندان شکنی در برابر سخنان یاوه گویان و دشمنان داد.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از وضعیت پوشش در جامعه امروزی گفت: این نوع پوشش که در برخی از جوانان به ویژه دختران می بینیم زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید برای تغییر سبک زندگی و حرکت به سمت زندگی ایرانی اسلامی چاره ای اندیشید.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.