محمودرضا نیازی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بازدید ها وضعیت بهداشتی، کیفیت آرد مصرفی، دستگاه های پخت نان، بررسی افزودنی های غیرمجاز، استفاده از نمک های استاندارد در پخت نان و ... مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی یادآوری کرد: طی بازرسی‌ های صورت گرفته توسط هیات ارزیابی در سال جاری، سه مورد استفاده از نمک غیراستاندارد، چهار مورد استفاده از افزودنی غیرمجاز، پنج مورد کم فروشی در سطح خبازی ها مشاهده شد و اخطارهای لازم برای اصلاح وضعیت به صاحبان نانوایی ها داده شد.
نیازی همچنین یکی دیگر از تخلفات محرز شده را سه مورد مطابقت نداشتن آرد با نوع نان پخته شده عنوان کرد و افزود: یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت تمام شده نان، استفاده از آردهای متفاوت با درصد سبوس مختلف برای تولید انواع نان است و استفاده از یک نوع آرد برای تولید تمام نان ها، باعث تضییع حقوق مصرف کننده می شود که با واحدهای متخلف از طریق دستگاه های ذیصلاح برخورد خواهد شد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه همچنین با اشاره به فعال بودن 16 کارخانه آرد در استان افزود: هم اکنون تعداد 48 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های آرد گندم بربری، سنگک، تافتون لواش و آرد گندم کامل توسط این اداره کل صادر شده است.
وی تصریح کرد: نظر به مسئولیت‌ های قانونی سازمان ملی استاندارد، کارشناسان این اداره کل طی چهار ماه سال جاری 34 بازرسی فنی ادواری از کارخانه های آرد و 17 نمونه‌ برداری از خط تولید و انبار کارخانه های آرد استان انجام شده است.
نیازی ادامه داد: چنانچه محصول نمونه ‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.
مدیر کل استاندارد کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارزش غذایی نان هایی که با آرد سبوس دار پخته می شوند نسبت به سایر نان ها بیشتر است، به شهروندان توصیه کرد که با استفاده از غذا و نان سالم سبوسدار هزینه های جاری خود از بخش درمان به پیشگیری انتقال دهند.
وی در پایان یادآوری کرد: بازرسی از واحدهای خبازی استان در راستای حمایت از حقوق شهروندان و در قالب گشت مشترک با دستگاه های ذیربط از جمله معاونت غذا و دارو، اتاق اصناف، شرکت غله و خدمات بازرگانی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه صورت گرفته است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.