به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار صبح سه شنبه 27 تیر در جلسه ارتقای امنیت فضاهای سبز کرمانشاه افزود: راه آهن کرمانشاه پس از افتتاح برای جذب نیرو، راه اندازی ایستگاه ها و بهره برداری مردم تحویل راه آهن کشوری می شود.
او در باره شایعه رعایت نشدن مسائل ایمنی در تعیین مسیر و ریل گذاری هم اظهار کرد: تمام محاسبات ایمنی در مقابل زلزله تا کمی بیشتر از هفت ریشتر در راه آهن کرمانشاه لحاظ شده است.

** وام هزار میلیاردی فاضلاب کرمانشاه در گام‌های آخر
نیک کردار در ادامه عنوان کرد: در مرحله اول توزیع اعتبارات شهرداری های استان از سوی استانداری، 250 میلیارد ریال برای 6 طرح مهم به شهرداری کرمانشاه اختصاص می یابد که شامل طرح های سراب قنبر، قره سو، ورودی های شهر، تقاطع مدافعان حرم و میدان امام است.
به گفته او دولت در حال تلاش است که برخی اختیارات شهرداری ها را از جمله در حوزه آبفا و امور زیربنایی افزایش دهد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین در باره طرح فاضلاب کرمانشاه نیز گفت: طبق اعلام معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تکمیل این طرح در اولویت اول کشور قرار دارد که پس از دریافت مجوز شورای اقتصاد برای تصویب به بانک توسعه زیربنایی آسیا خواهد رفت.
به گفته او، گام آخر پرداخت وام 277 میلیون دلاری معادل 10 هزار میلیارد ریالی آغاز عملیات اجرایی خواهد بود.
در هر شبانه ‌روز حدود 145 هزار متر مکعب فاضلاب در شهر کرمانشاه تولید می‌شود که تنها بخش کمی از آن تصفیه می شود و بقیه بدون طی مراحل کامل تصفیه در رودخانه‌های شهر تخلیه می‌شود.
اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه خرداد 96 گفت: سیستم جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه یک سوم فاضلاب این شهر را تصفیه می کند که آن نیز مشکلاتی دارد.
هم اکنون رودخانه های آبشوران و قره سو در شهر کرمانشاه به کانال های روباز فاضلاب تبدیل شده اند و فاضلاب 500 تا 600 هزار نفر از مردم شهر در آن ها تخلیه می شود.

**امیدوارم شهردار ابقا شود
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین گفت: برای اینکه شهر تبدیل به اقلیم آسایش شود باید پیش زمینه‌های آن از نظر اقتصادی، امنیتی، ایمنی، سلامت، ترافیک روان، سرسبزی، فرهنگ، زیبایی و شاد بودن رعایت شود.
به اعتقاد او، عموم مردم استان کرمانشاه مشکلات و فشارهای مختلف اقتصادی و معیشتی را با قناعت و صبوری تحمل کرده و می‌کنند و اکنون نوبت مسئولان است که به این همه صبوری و نجابت پاسخ مناسب بدهند.
نیک کردار رسانه‌ها را یار اول شهرداری توصیف کرد و گفت: اهالی رسانه مردم را به کمک مسئولان و مشارکت در اجرای برنامه‌ها هدایت کنند زیرا هیچ اقدامی بدون همراهی و همکاری مردم شدنی نیست.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: نگاه شهردار کرمانشاه یک نگاه برنامه ریزانه است و امیدوارم سلیقه شورای جدید شهر بر ابقای ایشان باشد.
شورای پنجم شهر 950 هزار نفری کرمانشاه 11 عضو دارد که به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.
7444/8066 خبرنگار: عبدالله الماسی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.