مراد محمودیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، میانگین تولید انگور یاقوتی در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان را سه تن ذکر کرد و اظهار داشت: تولید انگور یاقوتی در فصل زراعی امسال در مقایسه با ساب ماقبل آن کاهش داشت و علت آن نیز خنکی هوا و سرما در زمان باردهی محصول است.
وی اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین یک هزار و 642 هکتار تاکستان دارد که از این میزان 442 هکتار آن غیربارور و هنور به مرحله ثمر دهی نرسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: امسال توسعه سطح زیرکشت انگور یاقوتی در تاکستان های قصرشیرین از 250 تا 400 هکتار در دست اقدام است.
وی بیان کرد: انگور یاقوتی قصرشیرین به عنوان نخستین انگور نوبرانه کشور در بازارهای داخل و خارج از استان با قیمت هر کیلوگرم 120 تا 200 هزار ریال به فروش رسید و درآمد زایی خوبی برای باغداران به همراه داشت.
انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین نوع در کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.
درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه باعث ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث تاکستان در این منطقه گرمسیری از غرب استان کرمانشاه شده است.
انگور دارای 79 درصد آب، 14درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است که ویتامین های A، B، C، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک ، فسفر و سیلیس و همچنین مقدار زیادی تانن دارد و دم کرده برگ جوان انگور جهت دفع ادرار ، بیماری نقرس ، زردی و استفراغ مفید است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت ، حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.