به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر امید قادری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، خودکشی و ایدز پنج آسیب اولویت دار اجتماعی در استان هستند که مقابله با آنها نیازمند همکاری ارگان های مربوطه است.
وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 70 هزار معتاد که به صورت مستقیم مصرف کننده مواد مخدر هستند در استان شناخته شده که در سالی که گذشت برای 450 معتاد متهاجر بهبود یافته تسهیلات خوداشتغالی فراهم شد.
قادری با بیان اینکه از هر سه و هشت دهم ازدواج یک مورد به طلاق در سال گذشته منجر شده گفت: پس از ایلام رتبه نخست کشوری در زمینه خودکشی مربوط به استان کرمانشاه است.

**کرمانشاه 350 هزار حاشیه نشین دارد
این مسئول از وجود 350 هزار حاشیه نشین در استان خبر داد و گفت: باید برای کاهش و ازبین بردن بیماری ایدز در استان نیز چاره و راه علاجی پیدا شود.
وی نقش مداخلات و فعالیت ها را در زمینه کاهش اعتیاد و طلاق مثبت ارزیابی کرد و گفت: از همین رو 36 درصد مشکلات به صلح و سازش تبدیل شده است.
قادری از وجود 32 هزار و 500 معلول در استان خبر داد و افزود: هر سال شاهد تولد 30 هزار معلول مادرزادی هستیم.

**مسکن دارشدن همه خانواده های 2 معلول به بالا
وی به اقدام های چشمگیر بهزیستی در خصوص مسکن دارشدن خانواده های 2 معلول به بالا اشاره کرد و گفت: در این هفته 70 واحد مسکن برای خانواده های 2 معلول افتتاح می شود و تا پایان امسال همه خانواده های دارای 2 معلول به بالا صاحب خانه می شوند.

** بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی به خاطر دوری از اسلام است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز گفت: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ما به خاطر سبک زندگی جدید و دور افتادن از سبک زندگی اسلامی است.
حضرت آیت الله 'مصطفی علما' افزود: افزایش طلاق، جرایم اجتماعی، اعتیاد و غیره همه به دلیل کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی در کشور است.
وی اظهار کرد: در مسایل اجتماعی و فرهنگی باید به علت ها پرداخت اما متاسفانه همه به معلول ها می پردازند و به همین دلیل است که مشکلات این چنین ریشه ای حل و مدیریت نمی شود.
وی گفت: برخلاف همه آموزه های دینی ما امروز مساله ازدواج بسیار سخت شده و جوانان به سختی ازدواج می کنند و از سوی دیگر مساله طلاق آسان شده است و می بینیم که زوج ها با سرعت از یکدیگر جدا می شوند که جای تاسف دارد.
وی افزود: سبک زندگی اسلامی دارای فیلترهای بسیاری برای سالم سازی جامعه می باشد و باید همه مردم در پیاده سازی آن شرکت کنند.

**افتتاح 2 مرکز مشاوره در کرمانشاه
همچنین در سومین روز از هفته بهزیستی 2 مرکز مشاوره تخصصی در کرمانشاه افتتاح شد.
یکی از این مراکز، مرکز مشاوره تخصصی کودکان و نوجوانان 'باو' است که به ارائه مشاوره روزانه به تعداد 15 نفر می پردازد.
جامعه هدف این مرکز مشاوره تخصصی، کودکان و نوجوانانی هستند که به صورت آزاد و یا از طریق مهدهای کودک به این مرکز معرفی می شوند.
همچنین مرکز مشاوره تخصصی روان سنجی (اکسیر) غرب کشور از دیگر مراکزی بود که امروز در کرمانشاه افتتاح شد
در این مرکز از طریق ارائه پرسشنامه های استاندارد غربال گری لازم در زمینه هنجاریابی و اختلالات روانی انجام می گیرد و در این روش از ابزارهای جدید روان سنجی استفاده می شود.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.