به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به فرا رسیدن 21 تیر سالروز عفاف و حجاب، افزود: یکی از بدترین توطئه های استکبار جهانی علیه کشورمان موضوع کشف حجاب است.
وی بیان کرد: رضا خان پس از روی کار آمدن با حمایت و هدایت انگلیسی ها به دنبال اسلام زدایی بود و طرح کشف حجاب یکی از این اقدام ها بود.
وی فرهنگ حجاب و عفاف را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست گفت: زنان در جامعه ما توانسته اند با الگو پذیری از حضرت زینب (س) و توجه عملی به سیره امامان اطهار (ع) از این دستاورد مهم پاسداری کنند.
وی اضافه کرد که دشمنان امروز با هجمه قرار دادن زنان به عنوان رکن اصلی خانواده، در تبلیغات خود دنبال مدگرایی هستند و خانوادها را تشویق به بی حجابی و توجه به فرهنگ غرب می کنند.
خطیب موقت جمعه قصرشیرین اظهارداشت: در قرآن به عفاف در گفتار، نگاه، پوشش و گفتار تاکید فراوانی شده است و مسلمانان ملزم به رعایت این موارد هستند.
حجت الاسلام شامحمدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن 25 تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی، این روز را به کارکنان این نهادها تبریک گفت و از تلاش های آنان قدردانی کرد.
وی همچنین در ادامه با گرامیداشت 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان، با بیان این که شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از نهادهای مهم و تاثیر گذار است، ادامه داد: کار این نهاد ارزشمند نظارت بر انتخابات و بررسی مصوبه های مجلس از حیث مغایرت نداشتن با قانون اساسی و احکام اسلامی است.
وی گفت: با توجه به اینکه وظیفه شورای نگهبان حراست و پاسداری از قانون اساسی و اسلامی است، بر همین اساس بدخواهان انقلاب اسلامی این نهاد مقدس را مورد هجمه قرار می دهند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.