به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه در این مراسم از خدمات خاندان خیر گویا در کرمانشاه تقدیر کرد و دکتر گویا را بهترین الگو برای بانوان کشور معرفی کرد که با حجاب اسلامی، همسرداری و بچه داری مهم ترین موفقیت ها را در سطح جهان کسب کرده است.

** نظام آموزش کشور را از بازار تجارت موسسات آموزشی نجات دهیم
بنیان گذار آموزش نوین ریاضی کشور در این مراسم با انتقاد از گسترش موسسات آموزشی نشر کتاب های کمک درسی، نرم افزارهای آموزش غیراستاندارد درسی، شکل گیری انواع و اقسام مدرسه های خصوصی گفت: باید نظام آموزشی کشور را از بازار تجارت سازی نجات دهیم.
دکتر زهرا گویا، وجود انواع و اقسام موسسه های آموزشی و دخالت آنها در آموزش عمومی دانش آموزان را یک فاجعه بزرگ خواند و گفت: آموزش یک شمشیر 2 لبه است که می تواند باعث توسعه و یا نابودی جامعه شود.
وی با بیان اینکه برخی بحران ها مثل ریزگردها و خشکسالی قابل لمس و حس هستند، اظهار داشت: متاسفانه بحران آموزش تا عمیق نشود و جامعه را نابود نکند حس نمی شود بنابراین نخبگان، معلمان و فرهیختگان جامعه باید دست به کار شوند و جلوی این بحران آموزشی بیایستند.
به گفته گویا، نباید در امر آموزش و مسائل اجتماعی به صورت دستوری و مهندسی رفتار شود زیرا جامعه ای که مساله نداشته باشد به هر امر و دستوری که به آن داده شود، واکنش نشان نمی دهد.
این استاد ریاضی در ادامه به محرومیت استان کرمانشاه و نرخ بالای بیکاری آن اشاره کرد و گفت: مسئولان در رسیدگی به وضعیت استان جنگ زده کرمانشاه و در مقایسه با سایر استان که در معرض مستقیم جنگ نبوده با مساوات برخورد نکرده اند.
زهرا گویا در سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شده و دیپلم ریاضی را در این شهر کسب و در سال۱۳۵۶ در بوستون آمریکا لیسانس ریاضی و فوق لیسانس آموزش ریاضی خود را در سال ۱۳۶۷ در ونکوور کانادا اخذ کرد.
وی در سال ۱۳۷۱ دکترای آموزش ریاضی (برنامه ‌ریزی درسی) را در ونکوور کانادا دریافت کرد و هم اکنون هم در دانشگاه های تهران تدریس می کند.
در پایان این همایش همچنین از معلمان و فرهیختگان بازنشسته ریاضی استان کرمانشاه با اهدای لوح قدردانی شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از 325 هزار دانش آموز و 28 هزار معلم دارد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.