مالک عظیمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از 258 راس گاو و گوساله در کشتارگاه شهر سرپل ذهاب کشتار شد که در بازدیدهای صورت گرفته بیش از 963 کیلوگرم لاشه و احشا دامی ناسالم از این واحد کشتارگاهی کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
وی با اشاره به کشتار یک هزار و 201 راس گوسفند و بز در کشتارگاه این شهرستان در سه ماه نخست امسال اظهارداشت: همچنین با بازرسی های صورت گرفته حدود 918 کیلوگرم لاشه و احشا ناسالم گوسفند و بز نیز کشف و امحا شد.
وی اضافه کرد که در سه ماه نخست امسال 910 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در سرپل ذهاب توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: در این مدت با نظارت های مستمر شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب، 6 تن خوراک دام و طیور آلوده نیز از کارخانه تولید خوراک دام و طیور این شهرستان کشف و با دستور قضایی امحا شد.
رییس شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب از کشف و ضبط 183 کیلوگرم مرغ ناسالم در سه ماه نخست امسال از مراکز عرضه این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست گوشت، فرآورده‌های خام دامی و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنند.
عظیمی با هشدار به شهروندان در خصوص ضررهای مصرف کشتار دام غیرمجاز گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.
سرپل ذهاب دارای 127 هزار دام سبک و سنگین است که همه این دام ها از سوی گروه های دامپزشکی علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان مایه کوبی می شوند.
سرپل ذهاب با 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 175 روستا و هفت دهستان است.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.