به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در دنیای امروز و عصر فناوری اطلاعات، فراهم آوردن خدمات ارتباطی مطلوب و با کیفیت ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که این نوع خدمات نقش تاثیرگذاری در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و برای عقب نماندن از دنیای اطلاعات لازم است تا شرکت مخابرات نیاز مردم را در افزایش کیفیت و توسعه خدمات ارتباطی برطرف کند.
اما آنچه امروز در شهرستان جوانرود با آن مواجه هستیم نامطلوب بودن خدمات تلفن همراه و اینترنت و ارائه نشدن خدمات لازم برای تلفن ثابت است که باعث بروز مشکلاتی برای مشترکان شده و یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز یعنی تلفن و اینترنت که موجب رونق کسب و کار، درآمد و زمینه ساز ارتباطات عمومی می شود، نادیده گرفته شده است.
رییس شورای روستای 'یاری' شهرستان جوانرود با انتقاد از نحوه خدمات رسانی مخابرات گفت: نامطلوب بودن خدمات تلفن ثابت و اینترنت و اختلال در شبکه های تلفن همراه علاوه بر مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است.
علی مرادی با بیان اینکه در دنیای امروز فرام آوردن زیرساخت های ضروری مردم لازم است، افزود: شرکت مخابرات باید نیاز مردم را در افزایش کیفیت و توسعه خدمات ارتباطی برطرف کند.
وی اظهار کرد: اگر شرکت مخابرات به مشکلات مردم رسیدگی نکند مشترکان ناچارخواهند بود که لغو امتیاز کنند.
یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: گرچه در دنیای فناوری اطلاعات هستیم و کیفیت یک ضرورت اجتناب ناپذیر در خدمات ارتباطی به شمار می رود متاسفانه نامطلوب بودن خدمات تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه از مهمترین مشکلات شهرستان جوانرود به ویژه روستای یاری است.
گلاویژ قادری افزود: آنچه امروز در این روستا با آن مواجه هستیم نامطلوب بودن خدمات تلفن ثابت و اینترنت و ارائه نشدن خدمات لازم برای تلفن ثابت است که باعث بروز مشکلات متعدد برای مشترکان شده و یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز یعنی تلفن و اینترنت که موجب رونق کسب و کار، درآمد و زمینه ساز ارتباطات عمومی می شود، نادیده گرفته شده است.
یکی دیگر از شهروندان جوانرود می گوید: مخابرات به بهانه نبود امکانات از ارائه خدمات به مناطق مسکونی جدید و شهرک های تازه ساخت خودداری می کند.
احمدی افزود: آیا چنین وضعیتی در دنیای امروز پذیرفتنی است چرا مردم از امکانات اولیه مانند تلفن ثابت محروم باشند.
یکی دیگر از شهروندان جوانرودی با انتقاد از سرعت پایین اینترنت گفت: مسئولان مخابرات هر روز از افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت می گویند اما متاسفانه این گفته تاکنون محقق نشده است.
کریمی افزود: مسئولان اگر قولی به مردم می دهند لااقل آن را عملی کنند.
رییس اداره مخابرات جوانرود نیز در این ارتباط گفت: یکی از مشکلات عدم آنتی خطوط مخابرات در روستاهای این شهرستان سرقت کابل مخابراتی در یک ماه گذشته در سایت 'مله ترکه' است که روستاهای زیادی را پوشش می دهد.
فرشید احمدی افزود: مشکلات عدم آنتن دهی در برخی از محله های شهر جوانرود نیز به علت کابل برق سه فاز است که اکنون در محله های پایانه کرمانشاه، پشت دادگستری و فرهنگیان فاز سه حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.
وی به حل مشکلات اینترنت در شهرستان جوانرود نیز اشاره کرد و افزود: حل مشکل اینترنت نیز با راه اندازی سیستم FTH در هشت استان کشور در کرمانشاه و از جمله شهرستان جوانرود برطرف خواهد شد.
رییس مخابرات جوانرود در خصوص راه اندازی سیستم FTH در این شهرستان گفت: تاکنون حدود 70 درصد از زیرساخت ها برای راه اندازی این سیستم انجام شده و به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
احمدی یادآورشد: با راندازی سیستم FTH سرعت اینترنت افزایش یافته و مشکل اینترنت جوانرود هم برطرف می شود.
وی در خصوص واگذاری تلفن ثابت به مناطق مسکونی جدید نیز گفت: در شهرک های تازه ساخت آماده واگذاری خط تلفن به متقاضیان ودر مسکن مهر نیز به زودی شاهد واگذاری به مشترکان خواهیم بود.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزارنفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7354/8066 خبرنگار:بهمن کریمی ** انتشاردهنده علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.