به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سردار منوچهر امان اللهی در جلسه قرارگاه اربعین استان بر آمادگی کارکنان انتظامی برای خدمت به زائرین اربعین تأکید کرد و افزود: برای این کار بزرگ فرصت کمی باقی مانده است و باید با بسیج تمام امکانات میزبان خوبی برای زائرین دیار یار در حوزه نظم، امنیت و آرامش باشیم.
وی در ادامه بیان داشت: استان مرزی کرمانشاه به واسطه نزدیکی به سرزمین نینوا، همواره میزبان زائران حسینی و معطر به عطر کربلا بوده و افتخاری است که نصیب مردم این دیار شده است.
وی اظهار کرد که رخداد حماسه و نهضت حسینی آینه عزت و افتخاری بی نظیر بوده که تاریخ اسلام و بشریت بدلی برای آن سراغ ندارد.
وی ادامه داد: جایگاه بلند امر به معروف و نهی از منکر در قالب عاشورا، رویدادی جاودانه است که همچون نگینی بر تارک تاریخ های جهان می درخشد و پس از گذشت بیش از 1300 سال از چنان عمق و غنایی برخوردار است که پیام آور ارزش های والای انسانی و الهام بخش انسان های آزاده و خداجو خواهد بود.
مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: عاشورا دست بلند همت آمران به معروف و ناهیان از منکر است که برای همیشه حق را از باطل جدا ساخت تا دیگر یزیدیان عصرها، نتوانند با اسلام، جاهلیت را زنده کنند.
سردار امان اللهی افزود: اکنون این فرزندان اسلام هستند که مشعل جاوید هدایت را روشن نگه داشته اند و مراسم عاشورا را با محوریت اهداف والای قیام برگزار می کنند و از مکتب انسان ساز و مجاهدپرور عاشورا پیوسته بهره مند می شوند.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق 2 مرز رسمی دارد.
براساس برنامه ریزی مسئولان استان کرمانشاه قرار است، امسال حدود 500 هزار نفر از مردم کشورمان از طریق مرز خسروی در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.