به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رضا رحیمی روز یکشنبه در نشستی خبری با موضوع فعالیت مرکز شتابدهنده پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود که استان کرمانشاه در ردیف استان های برتر کشور در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد است و مجموعه مدیریتی استان از این گونه فعالیت ها استقبال می کند.
وی به فعالیت مراکز شتاب دهنده در استان کرمانشاه مستقر در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: نقش این شتاب دهنده ها سرعت دادن به ایده ها در راستای تبدیل به کالا و خدمات است و اگر فعالیتی در مدت 2 سال به تولید محصول تبدیل شود با کمک این شتاب دهنده ها به 6 ماه کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه شتاب دهنده ها 10سال از عُمر شتاب دهنده ها در دنیا می گذرد، گفت: رشد علم و فناوری در ایران بعد از انقلاب بسیار خوب بوده و اکنون کشورمان در زمینه فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان در سطح دنیا جایگاه بالایی دارد.
وی با بیان یانکه تعداد شتاب دهنده ها در ایران کم است، گفت: کرمانشاه بعد از تهران بیشترین میزان شتاب دهنده در کشور را دارد و مزیت این مراکز کاهش هزینه ریسک سرمایه گذاری برای صاحبان فکر و ایده است.
وی در ادامه به حمایت های جدی رهبر معظم انقلاب و دولت از فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: فعالیت در قالب این شرکت ها مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر این گونه فعالیت ها دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه به عنوان یکی از معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها برای کاهش این آمار ایجاد شغل از راهکارهای مجموعه مدیریتی استان است.
رحیمی رتبه کرمانشاه را در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور بین 9 تا 11 ذکر کرد و گفت: اکنون 340 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند و انتظار داریم این تعداد بیشتر شود.
او به معافیت مالیاتی 15ساله و معافیت های بیمه به عنوان ویژگی فعالیت در قالب شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: اگر فعالیت ها به سمت دانش بنیان برود ارزش افزوده تولید محصولات تولیدی در بخش های کشاورزی و صنعت و همچنین خدمات رسانی کاهش می یابد و کیفیت تولیدات نیز به مراتب افزایش می یابد.
وی به مزیت های استان کرمانشاه در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت از طریق مرزهای رسمی و بازارچه های مرزی اشاره کرد و گفت: ورود شرکت های دانش بنیان به هر یک از این حوزه ها می تواند تحولات بزرگی را در استان رقم بزند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه از جوانان خلاق و ایده پرداز استان کرمانشاه خواست فعالیت های خود را در قالب مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ادامه دهند و گفت که تمام بسترهای لازم برای فعالیت در این مراکز مهیا است.
رحیمی با بیان اینکه دولت زیرساخت های لازم برای فعالیت های نوآورانه و خلاقانه را در استان کرمانشاه فراهم کرده است، افزود: مراکز رشد در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می توانند به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان تاثیر بسزایی داشته باشند.
وی با اشاره به رشد فن آوری در دنیا گفت: امروز همه کشورها ناچارند فعالیت های خود را به سمت دانش بنیان ببرند و از این طریق اشتغال پایدار با ارزش افزوده بالا کسب نمایند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اعتقاد قوی مبنی بر فعالیت شرکت های دانش بنیان وجود دارد تاکید کرد که هدفمندی یارانه ها باید به سمت حمایت از این گونه فعالیت ها سوق یابد و این موضوع در دستور کار دولت است.
قرار است روز چهارشنبه این هفته در قالب سومین رویداد در محل پارک علم و فناروی و با حضور مسئولان ملی و استانی مراسم پایان آموزش شتاب دهنده های مستقر در این پارک در کرمانشاه برگزار شود.
هم اکنون 15 شتاب دهنده در پارک علم و فناوری استان مشغول گذراندن دوره های آموزشی هستند که از این تعداد 10 شتاب دهنده در سومین رویداد که اواخر این هفته برگزار می شود، حاصل کار خود را ارائه می دهند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.