به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز توسلی زاده روز شنبه در جمع مسئولان و مجموعه حوزه قضایی بخش گواور و شوراهای حل اختلاف شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: دادگستری استان کرمانشاه در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی مانند تعلیق مجازات ، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط و در نهایت استفاده از مجازات های جایگزین نهایت تلاش خود را به کار گرفته و تاکنون 160 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان مورد حکم قرار گرفته است.
وی با بیان این که باید اختلاف های مردم اعم از حقوقی و کیفری با کم ترین هزینه حل و فصل شود، افزود: در حوزه دعاوی کیفری تلاش بر این است با استفاده از ظرفیت های اجتماعی از جمله افراد بانفوذ، روحانیت، امامان جمعه و بزرگان منطقه، اختلاف ها حل و فصل شود و تا جایی که ممکن است از مجازات خودداری کرد.
وی اظهارداشت: درحوزه دعاوی حقوقی نیز تلاش می شود مردم هرچه بیشتر با حقوق خود آشنا شوند و از طرح دعاوی جلوگیری شود و در صورت طرح دعاوی نیز با استفاده از ظرفیت های اجتماعی، اختلاف ها به سازش منتهی شود.
قائم مقام رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، تلاش برای تامین سلامت تشکیلات قضایی، مدیریت توام با تدبیر، جلب اعتماد عمومی با عمل درست و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای ایجاد سازش، پیشگیری از جرم و برخورد قاطع با مجرمان را جمله برنامه های دستگاه قضایی عنوان کرد.
توسلی زاده در پایان با قدردانی از زحمات حسین جلیلیان رییس سابق دادگاه عمومی بخش گواور، نورالدین صفری را به عنوان رییس جدید این دادگاه معرفی کرد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.