به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار کرد: تحریم ها درس بزرگی برای کشور به همراه داشت و همه فهمیدند که دشمنان انقلاب و قدرتهای جهان نمی خواهند استقلال و خودکفایی کشوری مثل ایران را ببینند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی کشور که طی سال های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید داشته است، کاهش و قطع وابستگی به نفت و گاز بوده است.
آیت الله علما تاکید کرد: کاهش وابستگی به نفت و گاز و توجه به تولید محصولات غیر نفتی می تواند تولید ناخالص کشور را بالا ببرد.
نماینده ولی فقیه در استان یادآوری کرد: کرمانشاه استعدادهای خوبی برای توسعه اقتصادی دارد و وجود مرز مشترک با عراق و بازارچه های فعال نیز عامل خوبی برای رشد اقتصادی است.
وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت تجاری بالا، استان کرمانشاه در بخش های کشاورزی و دامپروری نیز موقعیت خوبی دارد که اگر به درستی از آن ها استفاده شود بسیاری از ضعف ها برطرف می شود.
آیت الله علما یادآوری کرد: امروز استان کرمانشاه درگیر مشکلات فراوان فرهنگی و اجتماعی است که همه این ها نیز ریشه در بیکاری جوانان دارد.

** 800 واحد تولیدی در استان کرمانشاه فعالیت می کنند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این دیدار از فعالیت 800 واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: در عین حال بیش از یک هزار پروانه بهره برداری نیز صادر شده است.
نعمت الله حقیقی با اشاره به تعطیلی 200 واحد صنعتی و تولیدی در استان، خاطرنشان کرد: واحدهای فعال نیز از مشکلاتی رنج می برند به گونه ای که برخی از آن ها با نصف و حتی یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.
وی گفت: مهمترین مشکل صنعت ما بازار است که شرایط بین المللی و فضای منطقه ای اثرات زیادی بر این موضوع داشته اند.
حقیقی در پایان از صدور پروانه بهره برداری برای 120 واحد تولیدی در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این واحدها می توانند زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر را فراهم کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.