به گزارش ایرنا، علیرضا گودرزی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان، دبیرخانه تشکل ها و جمعی از مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد کرمانشاه با بیان اینکه ما در استان با حمایت استاندار به دنبال تقویت سمن ها هستیم، افزود: قصد داریم سمن ها را تا درون روستاها نیز به پیش ببریم و انشاالله با برون سپاری امور که در راستای اصل 44 قانون اساسی و مورد تایید رهبر مقام معظم می باشد شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی باشیم.
وی، سازمان های مردم نهاد را بازوان توانمند دولت دانست و خواستار مشارکت بیشترسازمان های مردم نهاد در انجام امور شد.
وی ضمن تقدیر از تلاش های دلسوزانه سازمان های مردم نهاد در همدلی و همراهی با مردم اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی توسعه فعالیت کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد می باشد و در این راستا اولین نشست در ماه مبارک رمضان با حضور استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران عامل بیش از 150 سازمان مردم نهاد برگزار شد.
وی خاطرنشان ساخت: این دیدار صمیمانه فرصتی بود تا فعالان سازمانهای مردم نهاد بدون واسطه مطالب و مسایل حوزه کاری خود را با مدیران ارشد استان در میان بگذارند.
وی گفت: امروزه نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال مردم و دولت در پیگری مسایل حوزه اجتماعی می باشند لذا می توانیم با کمک سمن ها آسیب های اجتماعی را شناسایی، پیگیری و در بیشتر موارد پیشگیری و درمان نماییم زیرا ظرفیتی که در سمن ها وجود دارد به طور قطع یقین کمک کار دستگاه های دولتی در این زمینه خواهند بود.
گودرزی بیان داشت: در هر شهر و روستا و منطقه، مردمانی با علایق و خواسته ها و البته مشکلات و آسیب های اجتماعی و زبست محیطی و... زندگی می کنند که اگر ما بتوانیم این علایق و خواسته ها را از حالت فردی خارج و سازماندهی نماییم، می توان امیدوار بود با این ظرفیت های مدیریت شده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را از قبیل اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره را کاهش داده و از افزایش آن جلوگیری نمود.
وی گفت: در نبود کار جمعی و مشارکت مردمی تصمیم های فردی به فرد گرایی و فرد محوری تبدیل شده و جامعه را با مشکل مواجه می‌کند هر چند مشارکت از گذشته در بین انسان ها وجود داشته و زندگی بدون مشارکت جمعی قادر به تداوم نبوده است اما امروزه مقوله مشارکت مردمی با نگرشی نو به موضوعی کلیدی در جهت توسعه پایدار تبدیل شده و واقعیت این است که شیوه مشارکتی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها امروزه یک نیاز اصلی و مهم برای مدیریت جامعه می باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با توجه به اینکه قرن جدید به 'قرن همیاری و مشارکت' نام نهاده شده است، افزود: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است لذا برای حل آنها نیاز به همفکری و تعامل گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد بیشتری وجود دارد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.