معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرحناز محمدی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان کرمانشاه فراهم شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 16 کمپ ترک اعتیاد زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

محمدی با اشاره به خدماتی که در این کمپ‌ها به معتادان ارائه می‌شود، گفت: این خدمات شامل درمان و سم‌زدایی، خدمات پزشکی دارویی، وعده‌های غذایی و روانشناسی است.

وی وجود یک تیم بهبود 5 نفره را برای تاسیس مراکز اقامتی میان‌مدت( کمپ) ضروری دانست و افزود: این تیم 5 نفره شامل پزشک، روانشناس و دو مددیار که باید یکی از آنها بهبود یافته باشد، است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هر کمپ متفاوت است، بیان کرد: به‌طور معمول هر کمپ ظرفیت ارائه خدمات به 30 نفر را دارد ولی کمپ با مجوز اقامت 60 نفر نیز در استان وجود دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به مراحل صدور مجوز برای تاسیس کمپ اشاره کرد و گفت: براساس نیازسنجی سازمان بهزیستی در استان، متقاضیان تاسیس کمپ درخواست‌های خود را به سازمان ارائه داده و بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته درمان، نتایج اعلام خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: کمیته درمان شامل کارشناسان سازمان بهزیستی، سازمان علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی خدماتی مانند پرداخت یارانه درمان برای افراد کم بضاعت و توزیع اقلام خوراکی میان این کمپ‌ها را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی دانست و افزود: انجام رایگان تست‌های تشخیص سریع اچ آی وی، برگزاری دوره‌های آموزشی شامل آموزش تست اچ آی وی و مصاحبه انگیزشی برای مدیران کمپ را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: میزان شهریه این کمپ‌ها به نوع و درجه کمپ بستگی دارد و به‌طور معمول برای اقامت در یک دوره 21 روزه در کمپ درجه یک 630 هزار تومان دریافت می‌شود.

محمدی با بیان اینکه به معتادان بی‌بضاعت، (یاری برگ) برای کاهش هزینه کمپ پرداخت می‌شود، بیان کرد: با پرداخت یارانه به کمپ‌ها و معرفی واجدان شرایط برای دریافت (یاری برگ) و تخفیف به افراد بی‌بضاعت برای ترک اعتیاد کمک می‌شود.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از قبل عید، گفت: با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و با دستور قضایی دادستان از قبل از روزهای پایانی سال گذشته طرح جمع آوری معتادان انجام  و تا حدود سه ماه بیشتر این معتادان بدون  دریافت هزینه در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری شدند.
 
معاون پیشگیری اداره کل‌بهزیستی‌استان کرمانشاه اظهار داشت: یک دوره کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قالب برنامه‌های‌اجتماع‌ محور برای جامعه‌های هدف مانند محلات، محیط‌های‌کار، مدارس، دانشگاه‌ها و والدین کودکان مهدکودک در قالب تفاهم‌نامه با موسسات دارای مجوز از سازمان و با حضور مدرسان دوره دیده و مجرب برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.