به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جهانیان روز یکشنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات سازمان بازرسی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از یک هزار و 300 فقره شکایت از دستگاه ها و دوایر دولتی استان ثبت شد.
وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه در بحث شکایت های مردمی از دستگاه های دولتی جزو هفت - هشت استان اول کشور است و شکایات در حد متعادلی قرار دارد.
جهانیان افزود: عموم شهروندان استان کرمانشاه می توانند هرگونه شکایت از دستگاه های اجرایی استان را با سامانه 136 در میان بگذارند.

** نظارت بر 1405 فقره معاملات دولتی در سال 95
بازرس کل قضایی استان کرمانشاه در ادامه از نظارت بر یک هزار و 405 فقره معاملات دولتی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث مناقصه 90 فقره که مطابق با قانون نبود را تجدید یا لغو کردیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث مزایدات دولتی نیز 48 فقره خارج از حدود قانونی توسط سازمان بازرسی استان لغو یا دوباره تجدید مزایده شد.

** انجام 108 فقره بازرسی موردی و 32 بازرسی برنامه ای از دستگاه ها و ادارات
وی همچنین تعداد بازرسی های برنامه ای سازمان بازرسی استان در سال گذشته را 32 مورد عنوان کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال نیز این بازرسی ها به هشت مورد رسیده است.
جهانیان یادآوری کرد: همچنین در سال گذشته 108 فقره بازرسی موردی نیز از ادارات و دستگاه های اجرایی استان که قالب آن ها در حوزه بانک ها، گمرکات، جهادکشاورزی، آب منطقه ای، صنعت، معدن و تجارت و شرکت برق بود انجام شد.
این مقام مسئول همچنین از ارسال 762 فقره گزارش اصلاحی و 63 فقره نامه هشداری اثربخش به دوایر دولتی استان طی سال گذشته خبر داد.

** معرفی 224 مدیر و کارمند متختلف به سازمان تخلفات اداری
مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه به نتیجه بازرسی های صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: در نتیجه این بازرسی ها، 224 مدیر و کارمند متختلف به سازمان تخلفات اداری برای بررسی وضعیت آن ها معرفی شدند.
وی یادآوری کرد: همچنین 92 نفر از این افراد نیز به مراجع قضایی برای رسیدگی به پرونده و احیانا صدور حکم معرفی شدند.

** سامانه ثبت حقوق و مزایای دستگاه های دولتی ایجاد می شود
جهانیان در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد سامانه ثبت حقوق و مزایای دستگاه های دولتی خبر داد و افزود: این کار در برنامه ششم توسعه تبدیل به قانون شده و دولت مکلف به ایجاد آن است.
وی تصریح کرد: با ایجاد این سامانه دستگاه ها و ادارات دولتی موظف هستند حقوق و مزایای تمامی کارکنان خود را از تاریخ اول فروردین 1388 را در آن وارد کنند.

** هشدار سازمان بازرسی نسبت به فعالیت غیرقانونی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان
مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه گزارش خود به هشدار این سازمان در خصوص فعالیت های غیرقانونی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان اشاره کرد و گفت: ما در آبان سال 94 نامه هشدارآمیزی را به دستگاه های صادر کننده مجوز برای فعالیت چنین شرکت هایی ارسال کردیم.
جهانیان گفت: در آن نامه هشدارهای لازم در خصوص نحوه فعالیت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان و چالش هایی که در آینده ممکن است ایجاد شود داده شد تا در نهایت منجر به چنین مشکلی در استان گردید.
وی گفت: هم اکنون نیز چند پرونده در خصوص فرارهای مالیاتی متهم پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان تشکیل و در حال پیگیری است.

** گزارش مربوط به پالایشگاه کرمانشاه به سازمان بازرسی کشور ارسال شده است
بازرس کل قضایی استان کرمانشاه همچنین از ورود به قضیه مربوط به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کرمانشاه به نیابت از سازمان بازرسی کل کشور به ماجرا ورود پیدا کرد و توسط تیمی 30 تا 40 نفره موراد متعدد واگذاری بررسی شد.
جهانیان افزود: نتیجه تمام بررسی ها به شکلی کاملا محرمانه به معاونت اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ارجاع و هم اکنون در حال بررسی های لازم است.

** مبارزه با فساد هدف اصلی سازمان بازرسی
وی در ادامه مبارزه با فساد را یکی از اهداف اصلی سازمان بازرسی استان ذکر کرد و افزود: این کار باید به شکل مستمر دنبال شود و ریشه کنی آن نیاز به عزمی عمومی دارد.
مدیرکل بازرسی کرمانشاه با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی در کنار مدیران و دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی مطلوبتر به مردم است و نه در مقابل آن ها، گفت: در عین حال اگر متوجه شویم دستگاهی بر خلاف قانون در حال حرکت است وظیفه داریم هشدارهای لازم را برای پیشگیری از وقوع تخلف به آن سازمان بدهیم.
جهانیان در پایان گفت: سازمان بازرسی در چهار حوزه امور اقتصادی، امور تولیدی و کشاورزی، امور فرهنگی و اجتماعی و امور سیاسی و اقتصادی بر کار دستگاه های اجرایی استان نظارت می کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.