به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با گرامیداشت روز جهانی قدس، و قدردانی از حضور پرشور و همیشگی مردم در صحنه دفاع از مسلمانان فلسطین، اظهار کرد: فریاد الله اکبر مسلمانان می تواند رژیم صهیونیستی را به عنوان غده سرطانی خاورمیانه نابود کند.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه ما با شعار 'الله اکبر' شاه را از کشور بیرون کردیم و نه جنگ و اسلحه'، افزود: این سخن حضرت امام (ره) نشان می دهد که امروز هم می توان با اتحاد و یکپارچگی و با فریاد الله اکبر اسرائیل را از صحنه روزگار محو کرد.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال نیز چه در استان کرمانشاه و چه در نقاط مختلف کشور شاهد حضور بسیار خوب و پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بودیم تا بازهم مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و اسرائیل زده باشیم.
خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین وظیفه تک تک مسلمانان است، گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی سال هاست که سرزمین مردمی بی پناه را اشغال کرده و این وظیفه امت های اسلامی است که برای بیرون راندن غده سرطانی منطقه تلاش کنند.
وی در ادامه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار عنوان کردند که شهدا حق حیات بر گردن کشور دارند و اگر امروز در امنیت و آسایش کامل زندگی می کنیم مدیون شهدا هستیم.
آیت الله علما همچنین بر سرکشی مداوم از خانواده های شهدا و انجام کارها و امور آن ها در ادارات مختلف تاکید کرد و گفت: همه ما زیر بار منت شهدا و خانواده های آنان هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در استان دیرالزور عراق اشاره و اظهار کرد: هدف از این کار بزرگ، درسی بود برای دشمنان اسلام تا بدانند با چه کسانی روبه رو هستند.
وی همچنین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران سیلی نمی خورد، بلکه سیلی می زند، گفت: پس از این سخن معظم له بود که نیروهای سپاه پاسداران با موشک باران مقر داعش سیلی سنگینی بر گوش تروریست ها و دشمنان انقلاب نواخت.
آیت الله علما ضمن قدردانی از حرکت سپاه اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب بدانند که نیروهای مسلح ما همواره آماده دفاع از تمامیت ارضی سرزمین ایران و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن هستند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه به ششم تیر سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در سال 1360 اشاره کرد و گفت: خداوند متعال ایشان را برای کشور و انقلاب حفظ کرد تا امروز به عنوان رهبری مقتدر و حکیم، کشورمان را مدیریت و هدایت کنند.
وی در پایان هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و یارانش و آغاز هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.