حجت الاسلام هادی عسگری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جانباز شهید سال 1367 و در جریان عملیات مرصاد به درجه جانبازی 70 درصد نائل آمد.
وی ادامه داد: وی در دوران دفاع مقدس یکی از رزمندگان سپاه اسلام بود و در لباس ارتش از مرزهای کشورمان در مقابل تهاجم بعثی ها دفاع می کرد.
حجت الاسلام عسگری ادامه داد: این جانباز شهید، سرانجام پس از 29 سال رنج و درد، جمعه شب (26 خرداد) به همرزمان شهیدش پیوست و مراسم تشییع پیکرش نیز صبح امروز ( یکشنبه 28 خرداد) برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه یادآوری کرد: از این جانباز شهید پنج فرزند (سه پسر و 2 دختر) به یادگار مانده است.
وی گفت: در مراسم تشییع پیکر فهیمی که جمع زیادی از مردم، مسئولان و همرزمان این شهید والامقام حضور داشتند، نماز میت توسط آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: شهید فهیمی، یکصد و هفتاد و نهمین جانباز شهید 70 درصدی است که از استان کرمانشاه به شهادت می رسد.
وی یادآوری کرد: تمامی جانبازان 70 درصد پس از درگذشتشان شهید محسوب می شوند و بقیه جانبازان نیز اگر به واسطه درد و رنج حاصل از جانبازی از دنیا بروند نیز شهید هستند در غیر این صورت جانباز متوفی به حساب می آیند.
استان کرمانشاه از ابتدای پیروزی انقلاب و بخصوص در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهید و 20 هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.