محمودرضا نیازی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو بازرسی کارشناسان این اداره کل از تجهیزات تفریحی موجود در 12 شهربازی فعال استان در سال گذشته مشخص شد، همه تجهیزات منصوبه این شهربازی ها به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن نا ایمن هستند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد کرمانشاه در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان نسبت به پلمب 76 وسیله بازی در شهربازی ها از طریق مقامات قضایی اقدام کرد، ضمن اینکه سال 94 نیز تعداد دیگری از وسایل غیراستاندارد موجود در شهربازی ها و اماکن تفریحی استان پلمب شده بود.
نیازی افزود: متعاقب این اقدام، ضمن اعلام به مالکین و بهره برداران وسایل بازی، فرآیند استانداردسازی تجهیزات فوق به صورت جدی در دستور کار اداره استاندارد قرار گرفت که طی این مدت تعداد 115 مورد از تجهیزات تفریحی موفق به اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد شدند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: تمامی تجهیزات بازی براساس مصوبات شورایعالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری می شوند.
وی اظهار داشت: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌ برداران تجهیزات بازی صرف ‌نظر از اینکه این وسایل درچه مکانی مورد استفاده قرارگیرد (شهربازی، بوستان، مهد کودک، پارک بازی، استخر، رستوران و…) موظف هستند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی از اداره کل استاندارد اقدام ‌نمایند.
نیازی همچنین با بیان اینکه تائیدیه های اخذ شده باید در معرض دید عموم قرار گیرند، گفت: مالکین تجهیزاتی که موفق به دریافت تاییدیه ایمنی استاندارد از این اداره کل نشده اند مطابق ماده 9 قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد تا زمان اخد گواهینامه ایمنی اجازه بهره برداری از این تجهیزات را نخواهند داشت.
وی در پایان ضمن درخواست از مردم برای استفاده نکردن از وسایل تفریحی فاقد تاییدیه استاندارد، اظهار کرد: امیدوارم با هم افزایی انجام شده با دستگاه های ذیربط بتوانیم حافظان خوبی در حوزه سلامت و ایمنی برای مردم استان کرمانشاه باشیم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.